۸ رفتاری که رابطه زناشویی را سرد می کند

۱- تماشای تلوزیون به هنگام شام خوردن و بی توجهی به همسرتان که مقابلتان نشسته است.

* به جای این کار ، هر شب برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه هم که شده تلوزیون و موبایلتان را خاموش کنید ، روبروی همسرتان بنشینید و چهره به چهره با او از هر دری سخنی بگویید . با این کارتان به شریک زندگی تان نشان می دهید که خودتان و وقتتان به او تعلق دارید.

 ۲- نداشتن رابطه جنسی  با همسرتان برای زمانی طولانی و دیر به دیر

* منتظر فرا رسیدن فرصتی خیلی ایده آل برای این کار نمانید . دوری جنسی از شریک زندگی تان تاثیر مخربی روی ذهن و رابطه عاطفی شما می گذارد.

۳- مشغول بودن در تمام مدت روز و سکوت و حرف نزدن با همسرتان و بی توجهی به او هنگام کار در منزل

* سعی کنید با گفتن چند خسته نباشید یا کمک کردن و یا تعارف کردن چیزی به همسرتان به او توجه و محبت نشان دهید.

۴- رفتن در لاک خود

* چنین رفتاری باعث ایجاد فاصله میان شما و همسرتان می شود . برای پرهیز از این حالت سعی کنید به بهانه یک خداحافظی معمولی هم که شده یک بوسه کوچولو از همسرتان بگیرید ، به چشمهای او خیره بشوید و وقتی می خواهد با شما صحبت کند ، به احترامش تلوزیون را خاموش کنید یا صدای آن را قطع کنید تا همسرتان احساس کند برای او و حرفهایش ارزش قائلید.

 ۵- دعوا نکردن!

* بله، درست خوانده اید! بگو مگوهایی کوچک و ساده که میان دو همسر اتفاق می افتند نشان دهنده وجود و شخصیت مستقل شما در زندگی زناشویی تان هستند. اختلاف نظرهای شما وقتی توام با احترام و درک متقابل باشند زندگی و رابطه شما را از حالتی یکنواخت و سرد دور نگه می دارند.

 ۶- وقت گذراندن بیش تر با دوستانتان و بیرون رفتن بیش تر با آن ها نسبت به همسرتان

* این کار به سادگی این پیغام را به ذهن و قلب همسرتان می فرستد که برای شما دوستانتان ارزشی بیشتر از همسرتان و وقتش دارند . شما باید توجه کنید که وقتی ازدواج می کنید دیگر آن فرد مجرد و تنهای سابق نیستید بلکه متاهل شده اید . بیرون رفتن با دوستان و همکارانتان بطور محدود و معدود و هر از چندگاهی البته بد نیست به شرط اینکه از قبل همسرتان را در جریان آن گذاشته باشید . ضمن اینکه همسرتان باید این دوستان را بشناسد و به آنها اعتماد داشته باشد.

۷- رفتار بی ادبانه کردن

* هرگز نباید تصور کنید که آنقدر به همسر خود نزدیک هستید که هر کار بی ادبانه ای را می توانید در مقابلش انجام دهید. آروغ زدن ، خاراندن جاهای خاصی از بدن ، دست توی دماغ کردن و یا باد معده را خارج کردن برای هر کسی که در مقابل شما باشد چندش آور است . همسر شما هم مثل هر کسی دیگری با دیدن این کارها از اخلاق شما متنفر می شود.

 ۸- در جریان گذاشتن پدر مادر خود و یا حتی پدر و مادر همسرتان از زیر و بم زندگی زناشویی تان و دخالت دادن آن ها در روابط خود و همسرتان

* این کار نشان دهنده این است که به همسرتان اعتقاد و اعتماد چندانی ندارید . قرار نیست که پدر و مادر شما از همه امور زندگی تان با خبر باشند. اگر همسرتان مایل نیست مسائلی از زندگی تان را به اطلاع آن ها برساند، شما هم باید از او پیروی کنید و رازدار همسر خود باشید.


جدیدترین مقاله های دانستنیهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.