۸ عضو القاعده عربستانی خود را تسلیم کردند

۸ سعودی که به اتهام ارتباط با القاعده تحت پیگرد قرار داشتند خود را به مقامات عربستان تسلیم کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد خانواده این هشت سعودی و بخشی از وزارت کشور به سرپرستی محمد بن نائف معاون وزیر کشور، اقدامات لازم را برای تسلیم شدن این افراد انجام دادند.

این بخش از وزارت کشور عربستان در سال ۲۰۰۶ برای کمک به شورشیانی که قصد دارند از القاعده جدا شوند، تشکیل شد.

مقامات سعودی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، حملات گسترده ای را علیه عوامل القاعده در داخل کشور طراحی و اجرا کردند. القاعده در این فاصله زمانی تعداد زیادی از تاسیسات نفتی و منافع خارجی ها را در عربستان هدف قرار داده بود.

در چارچوب همین حملات، صدها نفر بازداشت شدند و شاخه محلی القاعده برچیده شد. اما این گروه در یمن، کشور همسایه عربستان همچنان فعال ماند. شاخه سعودی و یمنی القاعده در سال ۲۰۰۹ با هم ادغام شدند و تحت نام القاعده شبه جزیره عرب به ادامه فعالیت پرداختند.

مقامات سعودی در ۲۶ اگوست از انهدام هسته های شبکه ای خبر دادند که تصمیم داشت حملاتی تروریستی علیه شهروندان سعودی و خارجی ها در ریاض و جده طرح ریزی و اجرا کند.

ریاض غالبا از دستگیری افراد مظنون به ارتباط با القاعده خبر می دهد.

 در آوریل ۲۰۱۱، یک مقام قضایی سعودی اعلام کرد پنج هزار و ۸۰ مظنون به تروریسم به دست دستگاه قضایی سپرده می شوند یا در یک دادگاه ویژه محاکمه شده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.