۸۰ درصد آمار طلاق‌ها مربوط به دانش‌آموزان است

۱۳م آذر ،
ممتاز نیوز : در حالی که نگرانی از بابت کاهش نرخ رشد جمعیت و بالا رفتن سن ازدواج مسوولان را این روزها سرگرم تدوین انواع سیاست‌ها و راهکارها برای تشویق به ازدواج کرده است، رشد فزاینده آمار طلاق نگرانی دیگری را از بابت تحولات جمعیتی به نگرانی کارشناسان جمعیت افزوده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اعتماد ؛ در این میان ثبت طلاق‌هایی در سنین پایین و در سن دانش‌آموزی رنگ و بوی منفی‌تری به آمار طلاق کشور در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف داده است. روز قبل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان با اعلام آمار طلاق ماهانه در این شهرستان تاکید کرد ۸۰ درصد این آمار مربوط به دانش‌آموزان است.

به گفته محسن تاج افروز در این شهرستان ماهانه ۲۰ الی ۲۷ مورد ثبت طلاق انجام می‌شود که ۸۰ درصد آن مربوط به دانش‌آموزان منطقه است. به گزارش ایسنا به نقل از او، عدم تحقیق همه‌جانبه دربارهٔ خانواده‌ها قبل از ازدواج، عدم شناخت از موضوع ازدواج از سوی جوانان، دخالت‌های نابجای والدین در زندگی زوجین و ازدواج‌های پیامکی از جمله علل افزایش طلاق در این شهرستان است.

بر اساس آمار انتشار یافته از سوی سازمان ثبت احوال استان اصفهان تعداد ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان آران و بیدگل در سال ۸۹، ۹۲۷ و در سال ۹۰، ۹۰۴ مورد است.

بر این اساس، آمار ازدواج طی این مدت در این شهرستان رشد منفی ۵/۲ درصدی داشته است. بررسی آمار طلاق مربوط به این شهرستان نیز نشان می‌دهد آمار طلاق در سال ۸۹، ۱۷ مورد و در سال ۹۰، پنج مورد ثبت شده است.

چندی پیش مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال اعلام کرد در سال قبل ۷۴۴۰ ازدواج در سنین کمتر از ۱۵ سالگی در کشور رخ داده که این رقم برای سه ماهه اول امسال ۱۸۰۵ ازدواج است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران نیز چندی پیش اعلام کرد در سال ۹۰، ۷۵ دختر یا پسر که کمتر از ۱۰ سال داشته‌اند ازدواج کرده‌اند، ۳۹۲۹ دختر و پسر ۱۰ تا ۱۴ ساله پای سفره عقد نشسته‌اند و ۱۹۲۳۷ عروس و داماد ۱۵ تا ۱۹ ساله‌ بودند. بر اساس آمار ثبت احوال در سال ۸۵، ۳۳ هزار و ۳۸۳ دختر زیر ۱۵ سال ازدواج کردند که این میزان در سال ۱۳۸۹ به ۴۳ هزار و ۴۵۹ مورد رسید. بر اساس بررسی آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۱، تعداد ازدواج تا پایان خردادماه امسال ۲۲۴ هزار و ۵۲ نفر است. این آمار نشان می‌دهد ازدواج در نقاط روستایی ۶۴ هزار و ۳۶ ۵نفر و ازدواج در نقاط شهری ۱۵۹ هزار و ۵۱۶ نفر ثبت شده است.

تعداد طلاق‌هایی که در سال ۹۱ تا پایان خردادماه به ثبت رسیده است ۳۴۷ هزار و ۵۹ نفر است. بر این اساس طلاق‌هایی که در منطقه شهری صورت گرفته ۲۹۲ هزار و ۶۶ نفر و طلاق در نقاط روستایی ۵۴ هزار و ۶۰ نفر به ثبت رسیده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.