۸۰ درصد از وام بانک توسعه تعاون عقود مبادله ای و قرض الحسنه است

۱۸فروردین۱۳،

۸۰ درصد از وام بانک توسعه تعاون عقود مبادله ای و قرض الحسنه است | چاپ |
یکشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۵:۵۶

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: در چارچوب ضوابط و مقررات هشتاد درصد از تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون طی سال قبل در جهت عقود مبادله ای و قرض الحسنه است.
به گزارش بینا، ماشاء الله عظیمی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان این بانک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: عقود فروش اقساطی، جعاله، اجاره به شرط تملیک و سلف به عنوان مهمترین عقود مبادله ای و قرض الحسنه از جمله عقود بانکداری اسلامی تلقی می گردد که بر پایه ضوابط و قوانین بانک مرکزی ج.ا.ا. بانک توسعه تعاون اغلب تسهیلات قابل پرداخت خود را در قالب این عقود اسلامی به تعاونگران اعطا کرده است.
وی افزود: بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در اقتصاد تعاون از طریق حمایت و پشتیبانی از تشکل های تعاون با هدف ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی در زمره برنامه های مهم بانک توسعه تعاون در سال ۹۱ قلمداد می گردد.
عظیمی با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالین اقتصادی بخش تعاون طی سال قبل گفت: بهره برداری از ذخایر قانونی بانک توسعه تعاون در صندوق توسعه ملی طی سال جاری با هدف رشد و تعالی فعالیت های تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله اولویت های تخصصی این بانک به شمار می آید.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: عملکرد مناسب این بانک در طی سال های قبل نشان از راندمان مثبت انجام کار در فرایند خدمات رسانی بانک است.
وی ادامه داد: توجه ویژه به بهداشت پرونده های اعتباری، حرکت در مسیر قانون و ضوابط و مقررات جاری سبب ایجاد وضعیت اعتباری و نقدینگی مناسب همراه با افزایش اعتماد اقشار مختلف اجتماعی و تعاونگران به تمرکز سپرده های پولی در این بانک شده است که این امر توان و بازدهی این بانک را در سال قبل در جهت حمایت از فعالین اقتصادی مضاعف نموده است.
عظیمی در این ارتباط افزود: افزایش ۵۰ درصدی میران تسهیلات اعطایی این بانک در سال ۹۱ در مقایسه با سال ۹۰ از جمله مصادیق بارز این وضعیت اعتباری مناسب به شمار می آید.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.