۸۰ درصد موتورسواران بیمه نامه ندارند

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

۸۰ درصد موتورسواران بیمه نامه ندارند | چاپ |
یکشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۱:۵۴ رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد موتورسواران فاقد بیمه نامه می باشند گفت: در صورت ادامه این روند، پرداختن خسارت از طریق صندوق تامین خسارت ها قابل ادامه نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد کریمی گفت: با وجود همه تخفیف ها و رقم ناچیز حق بیمه موتورسواران در سبد خانوار، هنوز بیش از ۸۰ درصد صاحبان موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث می باشند.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: این در حالی است که نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات نیز مربوط به موتورسیکلت سواران است. وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی تخفیف حق بیمه نامه شخص ثالث را به شرکت های بیمه ای تکلیف کرده و خود شرکت های بیمه نیز از ابتدای امسال برای ارائه بیمه نامه تخفیف قائل شده اند، متاسفانه آمار دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث ویژه موتورسواران بسیار ناچیز است.
کریمی ادامه داد: از ۱۳ هزامیلیارد تومان حق بیمه تولیدی در سال قبل نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان خسارت به اتفاق دیدگان تصادف پرداخت شد که افزایش ۴۶ درصدی را در مقایسه با سال ۹۰ نشان می دهد.
وی افزود: این ارقام مربوط به کسانی است که بیمه نامه دارند اما برای اشخاصی که فاقد بیمه نامه و گواهینامه رانندگی می باشند نیز پارسال از محل صندوق تامین خسارت ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که بیشتر آنان را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی اشاره به پرداخت ارقام سنگین صندوق تامین خسارت ها اظهار داشت: اگر موتورسیکلت سوران از پرداخت حق بیمه اجتناب کنند یا بیمه نامه شخص ثالث را دریافت نکنند، پرداخت این مبالغ کلان از محل صندوق تامین خسارت ها قابل استمرار نخواهد بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.