۸۰ درصد ازدواج های اینترنتی به طلاق منجر می شود

۱۴فروردین۱۳،

ازدواج های اینترنتی بدلیل نوع آشنایی عمدتا بر پایه دروغ و تقلب و حیله شکل گرفته و این یعنی سرانجامی تلخ در انتظار زوجین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، امروزه با پیشرفت فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی با ظهور وب کم و تلفیق شبکه های اجتماعی با اینترنت و شکل گیری شبکه های اجتماعی مجازی و همچنین سرویس هایی که اینترنت و فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می دهد ارتباطات اجتماعی و جماعت های مجازی شکل گرفته است.  
این ارتباطات با عمق یابی به ارتباطات فیزیکی و چهره چهره منتهی شده و اغلب مشکلات عمده و حتی فجایعی را رقم می زند. از معضلات و پدیده های جدید متکی به سایبر می توان به ازدواج اینترنتی یا پیوندزناشوئی سایبری اشاره کرد که در سالهای اخیر با رشد بسیار زیادی در بین جوانان روبرو بوده است.  
ازدواج های اینترنتی بدلیل نوع آشنایی عمدتا بر پایه دروغ و تقلب و حیله شکل می گیرد و از هر ۱۰ ازدواج اینترنتی ، ۸ ازدواج منجر به طلاق شده که سبب آن را می توان به ویرانی کاخ های آرزو و تباه شدن رویاهای اینگونه زوج ها پس از ازدواج مرتبط دانست.  
عمده آسیب ها و پیامدها این محیط متوجه دخترانی است که در سراب یک زندگی رویایی که ساخته و پرداخته در فضای مجازی است ، صادقانه با فرد مقابل خود ارتباط برقرار کرده و متاسفانه از گفتن جزئی ترین اسرار زندگی خود در فضای سایبر ابائی نداشته و خصوصی ترین تصاویر خود را نیز برای فرد مقابل ارسال می کنند.  
سوءاستفاده و اخاذی توسط مجرمان و حتی غوطه ور شدن در وادی فساد ، فحشاء ، بدگمانی و سوء ظن شدید توسط شریک زندگی در آینده و در نتیجه در زندگی مشترک آینده از جدی ترین آسیب های این فضا برای دختران است هر چند پسران نیز از این پیامدها مصون نیستند.  
در عصر سایبر ، انسان خود را پنهان در دنیای ارتباطات دیده و از گفتن هر حرفی در این فضا ترس به خود راه نمی دهد ولیکن بعد از آنکه این دروغ ها و حرفهای پوچ خریداری پیدا نمود بازگشتن از حرفهای گفته شده برای فرد دشوار بوده و اگر ازدواج اینترنتی هم در پی دوستی اینترنتی شکل بگیرد یک ازدواج ناموفق و شکست خورده رقم خواهد خورد.  
در موارد عدیده از حرفها و تصاویر و فیلم های رد و بدل شده از طریق ایمیل ، چت و یا وب کم سوء استفاده شده و پرونده های بسیار زیادی از قربانیان اینگونه جرائم در پلیس فتا تشکیل می شود که اغلب انتشار یافتن این تصاویر در اینترنت حجم خسارات معنوی و حیثیتی بسیار وسیعی را متوجه قربانی می کند.  
حتی ملاحظه شده دختران و زنانی جهت تامین وجه برای اخاذان به سرقت از خانواده خود دست می زنند و در مواردی تا مرز خود کشی نیز پیش رفته اند ،حتی در ملاقات های اینترنتی جرائمی چون قتل نیز اتفاق افتاده است./ز 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.