۸۰ درصد از بیماران مصروع با دارو درمان میشوند

۳۰م دیماه ،

صرع بیماری است که حدود ۷۰۰ هزار نفر ز مردم کشور در سنین مختلف به آن مبتلا میشوند و در حال حاضر می توان گفت ۸۰ درصد از این بیماران با دارو بهبودی کامل پیدا میکنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مراسم بزرگذاشت روز صرع دکتر قره‌گوزلی، رئیس انجمن صرغ ایران با بیان این مطلب گفت: مغز انسان مهمترین بخش از بدن هر فرد است که اعمال تمام بدن را کنترل می‌کند و بیماری صرع نیز در این بخش مهم از بدن ایجاد می‌شود، بنابراین می‌تواند بسیار بیماری مهم و جدی باشد.

وی افزود: راههای مختلفی برای درمان این بیماری از جمله درمان دارویی و علمی و جراحی در کشور وجود دارد و لازم به ذکر است که حدودا ۸۰ درصد از این بیماران با درمان دارویی بهبود پیدا می‌کنند اما نکته قابل توجه ترس بیماران از صحبت کردن در مورد مشکلشان است که برای آنها آستیگما یا بد‌نامی به همراه دارد.

قره‌گوزلی تصریح کرد: کسانی که دچار این بیماری می‌شوند با مشکلات متعددی خصوصا در زمان ازدواج روبرو می‌شوند ولی عزیزان باید بدانند که با وجود اینکه این بیماری اساسا بیماری جدی است و این بدین معنا نیست که بیماری بدی است و سبب مشکلات بزرگ برای فرد مبتلا شود.
رئیس انجمن صرع با اشاره به نقش خانواده در برخورد با این بیماری افزود: خود شخص و خانواده او نقش مهمی در نوع ارتباط شخص با جامعه دارد و همه خانواده‌های بیماران مصروع باید این نکته را در نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن صرع از سال ۱۳۸۳ به دنبال ثبت روز ملی صرع در تقویم کشور است که امیدواریم این امر در آینده نزدیک اتفاق بیافتد و ما با این کارحمایت هرچه بیشتر خود را از این بیماران ابراز کنیم.   /ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.