۸۰ درصد فیلم «اختاپوس» با موسیقی فضا سازی شده است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بهنام صبوحی عنوان نمود:

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آهنگساز فیلم «اختاپوس» در مورد آهنگسازی این فیلم گفت: ۸۰ درصد این فیلم با موسیقی فضاسازی شده است.

بهنام صبوحی آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، در خصوص موسیقی فیلم «اختاپوس» گفت: این کار یک فیلمی برای کودکان است که قرار نبود فضای آن مختص کودکان باشد و بزرگسالان را نیز در برگیرد.

وی افزود: «اختاپوس» ۱۱ ترانه دارد که بسیار از آن ها حاوی فضاسازی مخصوص iبه خود است. داستان فیلم درباره آهویی است که توسط شخصی گول می خورد و iبه شهر آرزوها برده می گردد، شهری که iبه ظاهر بسیارزیباست ولی آهوها را زندانی می نماید.

این آهنگساز نصریح نمود: فضای موسیقی متن در بسیار بخش ها ترسناک است، بخش هایی که شخصیتی iبه نام عجوزه که نقش آن را امین زندگانی ایفا نموده است در صحنه حضور دارد. این عجوزه موجودترسناکی است که با یک انگشتر جادویی بسیارزیبا می گردد و دیگران را گول می زند. ما مجبور بودیم همراه با این قسمت ها با موسیقی فضای ترسناکی ایجاد کنیم که این فضا با سازهای کلاسیک و سمفونی و… ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما برای موسیقی «اختاپوس» از همه فضای موسیقی های کودکانه، رپ، جز و … استفاده نموده ایم. iبه طور مثال در جاهایی که آهو در جنگل است از فضای موسیقی ایرانی استفاده شده و در فضاهای شهری از موسیقی رپ، جز و سازهای مدرن تر iبهره برده ایم. فیلم صحنه های فانتزی نیز دارد که در آن فضاها از موسیقی شادتری استفاده نموده ایم.

صبوحی اظهار داشت: در این کار چون ترانه های بسیاری داریم بسیار از بازیگران ترانه های مربوط iبه خود را خوانده اند، بازیگرانی چون امین زندگانی، امین حیایی، امیر غفار منش و هومن حاجی عبداللهی در جای خود خوانده اند و در جاهایی شهرزاد iبهشتیان، حسین دی پیر و سوسن تاجیک iبه عنوان خواننده حضور داشته اند.

وی در پایان خاطر نشان نمود: کل فیلم موسیقی بسیاری دارد چراکه ۸۰ درصد فیلم توسط موسیقی فضاسازی شده است و در عین حال ما سعی نموده ایم این فضاسازی موسیقی بیننده را از موضوع اصلی فیلم دور نکند.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۲۱


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.