۸۰ نویسنده و شاعر «مجموعه‌های کودکانه» را می‌نویسند

قانون- مسئول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» از مشارکت بیش از هشتاد نویسنده و شاعر برای تولید اثر در قالب این مجموعه خبر داد.
به گزارش مهر، عزت‌الله الوندی مسئول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» حوزه هنری از مشارکت بیش از ۸۰ نویسنده و شاعردر تولید این مجموعه  خبر داد و گفت: در این پروژه بر اساس تفاهمنامه‌های امضا شده با نویسندگان و شاعران، قرارست به انتشار مجموعه‌ای از آثار یکی از آنها شامل حداقل پنج عنوان کتاب و یا مجموعه‌ای از آثارشان به صورت مشارکتی بپردازیم.

وی افزود: تا کنون ۶۵ عنوان کتاب از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان کشور برای حضور در این مجموعه به تصویب رسیده است که ۲۸ عنوان از آن در قالب شعر بوده که در سه مجموعه منتشر خواهد شد و ۳۷ عنوان نیز در قالب داستان برای انتشار مجموعه‌ای آماده شده است و امیدواریم در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده شاهد انتشار نخستین مجموعه از آنها باشیم.

الوندی ادامه داد: نویسندگان مختلف برای شرکت دادن آثارشان در این طرح با محدودیت موضوعی روبرو نیستند اما برای حضور آثارشان در این مجموعه باید آثار آنها در شورای بررسی که برای همین موضوع ایجاد شده است، تایید شود.

مسئول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» تاکید کرد: این مجموعه با وجود اینکه در ابتدا پذیرای طرح‌های نویسندگان نیز بود اما در شرایط کنونی دیگر طرح بررسی نمی‌شود. اما نویسندگان می‌توانند آثار پیشنهادی خود را برای بررسی و انتشار در این مجموعه پس از تالیف برای بررسی، به ما ارائه کنند.

الوندی افزود: در بخش داستان در حال حاضر مجموعه ۷ جلدی نوشته مهری ماهوتی، ۱۰ جلدی نوشته محمود پوروهاب و ۹جلدی نوشته زهره پریرخ برای انتشار آماده شده و قرارداد تولید اثر با نویسندگان و شاعرانی دیگری مثل رودابه حمزه‌ای، فریبا کلهر،‌ هدی حدادی، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی و لاله جعفری نیز بسته شده است.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.