۸۰ هزار نوآموز استان فارس در طرح سنجش شرکت می کنند

۲۰خردادماه،

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی طرح سنجش در استان فارس:

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی طرح سنجش در فارس از پیش بینی شرکت حدود ۸۰ هزار نوآموز استان در طرح سنجش نوآموزان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حسینعلی اتحادنژاد در حاشیه آیین نمادین آغاز به کار طرح سنجش نوآموزان در استان فارس که در پایگاه سنجش خورسندیان آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز برگزار شد، اظهار داشت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان همه ساله از خردادتا شهریور ماه در سراسر کشور اجرا می شود.
وی افزود: این طرح بسیار مهم همزمان با سراسر کشور از اوایل خرداد ماه در استان فارس آغاز شده است و تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت که روزهای اول به نوبت دهی اختصاص داشت و روز ۱۸ خردادماه نیز یکی از پایگاه های سنجش شهرستان شیراز به صورت نمادین افتتاح و کار غربالگری و ارزیابی از نوآموزان رسما آغاز شد.
اتحادنژاد با بیان اینکه در تمامی پایگاه های سنجش شهر شیراز و بسیاری از شهرستان ها و مناطق استان، نوآموزان ارزیابی خواهند شد، افزود: در سال قبل ،بالغ بر ۶۱ هزار و ۲۰۰ نوآموز در استان مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند و با تاکید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان، پیش بینی می کنیم امسال حدود ۸۰ هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس، خاطرنشان کرد: ۶۵۰ نیروی انسانی متخصص با رشته های مرتبط با شرکت در کارگاه های آموزشی و توجیهی آماده می باشند تا نوآموزان را در ۶۸ پایگاه ثابت و حدود ۵۰ پایگاه سیار ارزیابی کنند که از این تعداد ،۱۳ پایگاه در شهر شیراز و بقیه در شهرستانها و مناطق استان راه اندازی شده است.
اتحادنژاد ادامه داد: در پایگاه های سنجش، نوآموزان از نظر بینایی و دید رنگ، شنوایی و گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، مشکلات جلدی، نسبت قد به سن و وزن، معاینات دهان و دندان و اختلالات رفتاری بطور دقیق ارزیابی  می شوند و سپس برای معاینات عمومی پزشک با در دست داشتن دفترچه بیمه به پزشک خانواده خود مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: والدین قبل از مراجعه به پایگاه سنجش ،واکسیناسیون فرزندشان را کامل کنند و در روز ارزیابی، با آمادگی کامل نوآموز از نظر جسمی و روحی و با در دست داشتن کارت سلامت نوآموز، شناسنامه نوآموز و والد همراه، یک قطعه عکس سه در چهار و مبلغ ۸۰ هزار ریال وجه نقد برای ارزیابی فرزندشان به نزدیک ترین پایگاه سنجش مراجعه کنند. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.