۸۰۰ هزار مصدوم حوادث ترافیکی در سال ۹۰/هر ساعت ۲ فوتی

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی کشور در سال قبل را ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا معصومی روز یکشنبه در نشست خبری اولین جشنواره حمایت طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث و چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی که از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار می‌شود، با بیان اینکه با توجه به هزینه‌های سنگینی که پس از بروز معلولیت بر دولت تحمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد چاره‌ای به جز پیشگیری نداریم.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی اولین سبب بار بیماریها، دومین سبب سالهای از دست رفته عمر به سبب مرگ و سومین سبب سالهای از دست رفته عمر به سبب ناتوانی پس از افسردگی و اعتیاد است، افزود: به هر حال نباید فراموش کرد که اولین سبب بروز مصدومیتها حوادث ترافیکی می باشند.

معصومی افزود: سال ۱۳۹۰ را با ۲۰۰۶۸ فوتی و ۸۰۰ هزار مجروح به پایان رساندیم. این آمار نشان می‌دهد در هر ساعت دو کشته و ۷۷ مجروح ناشی از تصادفات و حوادث داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات مطرح شده پس از چین دومین کشور پیشرفته در خصوص جامعه ایمن هستیم ، افزود: حرکت ما در ۱۵ سال اخیر در این خصوص بسیار مطلوب بوده است اما هنوز راه طولانی در پیش داریم.

معصومی ادامه داد: در بیش از ۱۲۰ شهرستان و شهر در کشور بر روی ایمن سازی جامعه کار می‌کنیم و در پایان این ماه، تهران از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان اولین کلان شهر ایمن شده دنیا معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احراز عنوان جامعه ایران منوط به دریافت گواهینامه است، اظهار کرد: دریافت این گواهینامه و معرفی تهران به عنوان اولین کلانشهر ایمن به این معناست که حرکتهای خوبی برای ایمن سازی محیط‌های شهری در کشور آغاز شده است البته شاخص‌های مربوط به این گواهینامه سالانه بررسی می‌شود.

رئیس اورژانس کشور افزود: همکاری بین بخشی، در اختیار قرار گرفتن الگوی اپیدمیولوژیک حوادث، ارزیابی برنامه‌ها، برنامه ریزی برای تمام معلولان، مشارکت در شبکه‌های ملی و بین المللی و مطالعات مبتنی بر شواهد از جمله شاخصهای گواهینامه جامعه ایمن می باشند.

وی همچنین دربارهٔ اقدامات انجام شده برای آموزش همگانی در راستای پیشگیری از بروز معلولیتها نیز گفت: این طرح چند سالی است که آغاز شده و تاکنون ۲۰ هزار نفر در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.