۸۷ کشته و زخمی در ناآرامی‌های چهار روزه شمال لبنان

۱۷م آذر ،

aljazeera3-2.jpg

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند، شمار کشته‌شدگان درگیری‌های چهار روزه اخیر در شهر طرابلس به ۱۲ کشته و ۷۵ زخمی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد که سه تن در روز پنج‌شنبه بر اثر حملات تک تیراندازها در شهر طرابلس واقع در شمال این کشور کشته شدند و دست‌کم ۲۰ تن دیگر از جمله یکی از اعضای ارتش لبنان زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، خشونت‌ها در شمال لبنان همچنان ادامه دارد و جو شکننده‌ای هم‌اکنون بر فضای این شهر حاکم است به گونه‌ای که هر آن احتمال درگیری مجدد میان دو طرف وجود دارد.

بعد از انتشار یافتن خبرهای مبنی بر کشته شدن ۲۲ تن از شهروندان لبنانی در سوریه که برای جنگیدن با ارتش سوریه وارد خاک این کشور شده بودند، از روز سه‌شنبه درگیری‌ها میان دو منطقه “جبل المحسن” که اکثریت ساکنان آن را علویان حامی رئیس جمهوری سوریه تشکیل می‌دهند و ساکنان منطقه “باب التبانه” که بیشتر آنها سنی و حامی مخالفان سوری می باشند، صورت گرفت.

به دنبال این درگیری‌ها روز چهارشنبه پنج تن کشته شدند و در روز سه‌شنبه نیز دو تن دیگر کشته شدند که یکی از آنها در باب التبانه و دیگری در جبل المحسن بود.

حملات تک تیراندازها روز قبل ادامه داشت و ارتش نیز خودروهای گشت‌زنی خود را در میان این دو منطقه مستقر کرد.

چهره‌های سیاسی و مردمی طرابلس و نیز گروه‌های اسلامی از ارتش لبنان خواستند تا از طریق بازداشت اشخاص مسلح آرامش را به شهر بازگرداند.

در همین راستا مسئولان سوری روز چهارشنبه با درخواست لبنان مبنی بر تحویل اجساد اتباع لبنانی که هفته قبل در سوریه کشته شدند، موافقت کرد.

یک منبع در وزارت خارجه لبنان نیز اعلام کرد، توافق‌هایی میان دو طرف حاصل شده که بر اساس آن اجساد شهروندان لبنانی طی سه مرحله، ظرف چند روز آتی به مقامات بیروت تحویل داده می‌شود.

این منبع از تعداد اجسادی که روز شنبه تحویل گرفته می‌شوند و از تعداد اجساد اتباع لبنانی که در اختیار مسئولان سوری است، سخنی نگفت.

عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان روز سه‌شنبه از سفیر سوریه در لبنان خواست تا «بنا به دلائل انسان دوستانه» اجساد لبنانی‌ها را به کشورشان تحویل دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.