۹دی یک حقیقت ماندگار در تاریخ ملت ایران است/محاکمه فتنه‌گران؛ خواست مردم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

محمد حسین پرکره عضو جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در گفتگو باخبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برای پرداختن به اینکه چرا مردم حماسه ۹ دی را خلق‌ کردند نیازمند واکاوی مختصر درباره اتفاقات سال ۸۸ هستیم، اظهارداشت: شما دید که در سال ۸۸ چه خسارت‌های بزرگی به نظام و انقلاب و کشور و حتی مردم وارد شد، برخی می‌گویند حوادث پس از انتخابات نباید تا ۹ دی ادامه پیدا می‌کرد و من معتقدم این نظریه اشتباه است نه به خاطر اینکه مدت فتنه ۸ ماه به طول انجامید، بلکه میزان صبر مردم و نظام و همچنین رافت اسلامی با مجرمان برای همه احراز شد.

وی افزود: در فتنه ۸۸ خسارت مالی و جانی ملت را عصبانی و نگران نکرد، چرا که ملت بزرگوار ایران در مواجهه با فتنه گران و به امید بازگشت آنان به آغوش نظام، سکوت دردناکی را اختیار کردند و زمانی که فتنه‌گران گستاخی را به اعتقادات مردم رساندند و هتاکی علیه مقدسات یعنی امام حسین(ع)، عاشورا و ولایت فقیه را آغاز کردند مردم لحظه‌ای درنگ نکردند و به سرعت درسی عبرت آموز به فتنه گران دادند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

عضو جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با بیان اینکه ۹دی یک حقیقت ماندگار در تاریخ ملت ایران است، تصریح کرد: مهم نیست که از ۹ دی به عنوان یک نماد یاد کنیم یا خیر و چیزی که اهمیت دارد، اینکه ابعاد مختلف این حماسه باید سالها مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد، البته از این قبیل موارد ما در طول تاریخ انقلاب کم نداریم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز از جمله این حماسه‌ها است که البته ۹ دی به دلیل ابعاد بسیار پیچیده و فضای غبارآلود بسیار حائز اهمیت است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اتفاقاتی که در سال ۸۸ رخ داد فراتر از نقض حقوق شهروندی بود، اضافه کرد: به نظر من طراحان این فتنه و سران آن یعنی موسوی و کروبی به دنبال آغاز یک جنگ صلیبی نوین بودند و بنا داشتند با پرچم دین و رنگ مقدس ایرانیان یعنی سبز علیه حکومت اسلامی فتنه انگیزی کنند و لیبرالیسم اسلامی را راه اندازی کنند که انتهای آن می‌شود همان اسلام آمریکایی که در ترکیه حاکم است، این را می‌شود از بسیاری از رفتارهای آنها استخراج و استنباط کرد که نیازمند ساعت‌ها بحث و گفتگو است.

مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد با تاکید براینکه خواست مردم همواره برقراری امنیت اجتماعی و روانی در جامعه است، بیان داشت: برخورد با مفسدان شعار همیشگی مردم است.

پرکره با تاکید براینکه ابعاد فتنه ۸۸  فقط مربوط به درگیری خیابانی و آشوب نیست، اظهارداشت: فتنه ۸۸ زخمی عمیق بر پیکره جامعه گذاشت که اگر هم تسکین شود، عمق این جراحات برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود.

عضو جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: فتنه ۸۸ نه تنها در داخل ظلم بزرگی بر ملت رواداشت و باعث بروز خسارتهای جانی و مالی فراوان شد، بلکه فشارهای سنگین بین‌المللی و افزایش تحریم‌ها را هم به دنبال داشت. چرا که استکبار قصد داشت با افزایش تحریم‌ها و اقدامات غیردیپلماتیک به کمک فتنه گران بیاید تا  در یک نقطه مشترک، یعنی براندازی حکومت اسلامی به تلاقی برسند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فتنه‌گران در طی این چهارسال از مواضع خود کوتاه نیامدند،‌ به نظر می‌رسد که محاکمه این مفسدان فی الارض که خواست حداکثری مردم است درس عبرتی برای فتنه‌گران داخلی و خارجی خواهد شد.

پرکره به تلاش برخی برای شکستن حصر خانگی مقصران فتنه اشاره کرد و گفت: شکستن حصر خانگی سران فتنه یک مانور سیاسی است که از سوی تندروهای اصلاح‌طلب با هدف بقای سیاسی دنبال می‌شود که در نهایت به ضرر خود فتنه گران خواهد بود.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حصر خانگی سران فتنه رافت حکومت اسلامی در حق فتنه‌گران است و گرنه حکم مفسد فی الارض چیزی غیر از اعدام نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.