۹ تا ۱۱ درصد موارد سل با عفونت اچ آی وی همراه است

بررسی ها نشان می دهد که در سال های اخیر حدود ۹ تا ۱۱ درصد موارد سل با عفونت اچ آی وی همراه بوده و این همزمانی دو عفونت روز به روز در حال افزایش است.

صادق علیایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با وجود کنترل اغلب بیماری های عفونی در بسیاری از مناطق دنیا اما برخی از این بیماری ها از جمله سل همچنان یک عامل مهم ابتلا، ناخوشی و مرگ و میر در جهان است.

وی با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون مورد جدید سل در جهان رخ می دهد، تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از موارد ابتلا به سل با بیماری ها و عفونت های دیگر همراه است که ایدز از جمله مهمترین آنها است.

علیایی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که در سالهای اخیر حدود ۹ تا ۱۱ درصد موارد سل با عفونت اچ آی وی همراه بوده و این همزمانی دو عفونت روز به روز در حال افزایش است.

وی یاد آور شد: افراد مبتلا به سل که همزمان دچار عفونت اچ آی وی نیز هستند، بیش از سایر مبتلایان در معرض موارد فعال سل و خطر ناک شدن بیماری خود هستند.

علیایی خاطر نشان کرد: امکان درمان بیماری در افرادی که همزمان به دو عفونت سل و اچ آی وی مبتلا هستند نیز در مقایسه با سایر افراد مبتلا به سل کمتر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.