۹ رشته جدید تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی اراک راه اندازی شد

‘سعید چنگیزی آشتیانی’ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رشته ها شامل دکترای تخصصی بیماری های عفونی، دکترای تخصصی طب اورژانس، دکترای تخصص پژوهش ، کارشناسی ارشد آموزش بهداشت، کارشناسی ارشد بیوشیمی، کارشناسی بهداشت حرفه ای و پرستاری، کارشناسی ناپیوسته ی فوریت های پزشکی و کاردانی بهداشت دهان و دندان است.

وی گفت: هم اکنون دو هزار و ۳۳۵ دانشجو در ۳۴ رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصصی در استان مرکزی زیر نظر ۱۹۰ عضو هیات علمی به تحصیل اشتغال دارند.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه هدفگذاری شده برای امسال این حوزه، توسعه تحصیلات تکمیلی و دانشکده های تخصصی پزشکی و بهداشت در سطح استان است.

آشتیانی افزود: راه اندازی دانشکده توانبخشی استان مرکزی به شورای توسعه وزارت علوم و تحقیقات کشور داده شده و با رشته های پیشنهادی کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی در مقطع کارشناسی در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هشت دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی، پرستاری خمین، ساوه و شازند در استان مرکزی فعالیت دارد.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: میزان جذب دانشجو در رشته های ارشد در دانشگاه علوم پزشکی اراک پارسال نسبت به مشابه قبل آن ۱۴۲ درصد افزایش داشته و این سیاست در سال جاری نیز دنبال می شود.

آشتیانی اظهار داشت: صدور مجوز تاسیس دانشکده دندانپزشکی اراک یکی از موفقیت های مهم آموزشی این دانشگاه در سال گذشته بود که از مهر ماه امسال با پذیرش ۲۵ دانشجو فعالیت آن آغاز می شود. ک/۳

۵۶۰/۵۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۱۸۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.