۹ کشته در توفان آمریکای جنوبی

توفان شدید با وزش بادهایی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی آمریکای جنوبی، سرتاسر این قاره را در نوردید و پنج کشته در پاراگوئه ، دو کشته در اروگوئه و دو کشته نیز در بولیوی به جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آسونسیون ، منطقه روکه آلونسو در حومه شهر آسونسیون پایتخت پاراگوئه براثر توفان ویران شد و غارت گسترده ای در پی این رویداد گزارش شد.

در پاراگوئه ، چهار دانشجوی دانشکده پلیس بر اثر خراب شدن سقف خوابگاه کشته و ۱۵ تن نیز مجروح شدند همچنین یک پسر ۱۶ ساله بر اثر سقوط تانکر آب بر سرش کشته شد.

هریبرتو مارمول فرمانده پلیس پاراگوئه گفت که منطقه روکه آلونسو باید از نو ساخته شود.

این در حالی است که دهها نفر از مجروحان در این کشور کوچک و عمدتا روستایی، به بیمارستان های شهر آسونسیون هجوم آورده اند و ترافیک در بخش هایی از این شهر قفل شده است.

در سرتاسر این کشور در مجموع دستکم پنج هزار خانه ویران شده و بیش از ۸۰ نفر در حوادث ناشی از طوفان مجروح شدند.در منطقه نیمبوچو در جنوب پایتخت نیز برق به مدت چندین ساعت قطع شد.

بر اساس این گزارش ، شدت توفان با حرکت به سمت جنوب پاراگوئه کمتر شد و سرعت بادها در آرژانتین و اروگوئه به حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید اما بادهای شدید همچنان موجب کنده شدن سقف خانه ها و کنده شدن درختان و خطوط برق شد و برخی مناطق را در تاریکی فرو برد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.