۹۰ درصد اشخاص مبتلا به “پیش‌دیابت” از آن خبری ندارند

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز : یک گزارش تازه بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که حدود ۷۹ میلیون نفر در آمریکا پیش‌دیابت دارند و تقریبا ۹۰ درصد آنها از این موضوع بی‌خبرند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از همشهری ؛ اشخاص مبتلا به پیش‌دیابت دارای میزان قند خون به طور غیرطبیعی بالا می باشند، اما نه آنقدر که تعریف دیابت دربارهٔ‌‌شان صدق کند. پیش‌دیابت اشخاص را در معرض خطر بیشتر دچار شدن به دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد. CDC می‌گوید حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد از اشخاص دچار پیش‌دیابت که اقدامات لازم برای کاهش این خطر انجام ندهند، در طول پنج سال بعدی به دیابت نوع ۲ مبتلا خواهند شد.

 بررسی CDC در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نشان داده بود که حدود ۷ درصد از اشخاص دارای پیش‌دیابت از دچار بودن به این عارضه آگاهی دارند. CDC برای اینکه ببیند که آیا تغییری در میزان آگاهی اشخاص از این عارضه در سال‌های اخیر رخ داده است، به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به نظرخواهی از بزرگسالان ۲۰ سال و بالاتر در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ پرداخت.

مشارکت‌کنندگان در این بررسی نمونه‌ خون می‌دادند و از آنها پرسیده می‌شد که آیا تا به حال کسی به آنها گفته که پیش‌دیابت دارند یا نه.

نتایج نشان داد که فقط ۱۱ درصد این اشخاص می‌دانستند که پیش‌دیابت دارند. اشخاصی که برای فشار خون بالا یا کلسترول بالا دارو مصرف می‌کردند، در مقایسه با اشخاصی که این داروها را مصرف نمی‌کردند، با احتمال بیشتری می‌دانستند، پیش‌دیابت دارند (۱۴ درصد در مقابل ۶ درصد). و اشخاصی که چاق بودند نسبت به اشخاصی که وزن طبیعی داشتند نیز با احتمال بیشتری از دچار بودن به پیش‌دیابت آگاهی داشتند (۱۰ درصد در برابر ۴ درصد).

CDC می‌گوید که راهبردهایی برای افزایش آگاهی دربارهٔ پیش‌دیابت لازم است تا اشخاص مبتلا به این عارضه بتوانند گام‌هایی برای پیشگیری از دچار شدن‌شان به دیابت نوع ۲ بردارند. خوردن غذاهای سالم، افزایش فعالیت جسمی و کاستن از وزن می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را در میان اشخاص دارای پیش‌دیابت کاهش می‌دهد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.