۹۰ دوباره به خطر می افتد؟

بینا- «علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سه کنار رفت.» این خبری بود که روز گذشته در خبرگزاری مهر منتشر شد. خبر آنقدر ناگهانی بود که حتی کارمندان شبکه سه هم آن را باور نمی کردند.

مدیر رفسنجانی شبکه سه که هر روز صبح به اتاقش در طبقه چهار ساختمان شبکه به خیابان گلخانه می رفت، حالا مسئولیت دیگری دارد: «مشاور عالی معاونت سیما». پستی شاید تشریفاتی که با مدیریت پربیننده ترین شبکه تلویزیونی صدا و سیما قابل مقایسه نیست.

جلسه ویژه در گلخانه

پورمحمدی صبح روز گذشته یک جلسه ویژه با مدیران شبکه سه داشت و با همه خداحافظی کرد. یک ساعت بعد هم وسایلش را جمع کرد و از دفترش بیرون زد. جای او را مجید زین العابدین قائم مقام شبکه سه گرفت. مدیری که دو سالی است دست راست پورمحمدی در شبکه سه بود. هر چند که همه مدیران صداوسیما می دانند پورمحمدی نیازی به «دست راست» ندارد.

او به تنهایی کارهایش را می کند. از تایید فیلمنامه سریال های طنز شبانگاهی تا تایید سوم مسابقه پیام کوتاه ۹۰٫ روابط عمومی سازمان صدا و سیما توضیح داده: «این تغییر در راستای استراتژی معاونت سیما برای جوانگرایی و سپردن مسئولیت ها به نیروهای متعهد و جوان صورت گرفته است.» اما کمتر کسی در سازمان صداوسیما این جملات را باور می کند.


علت: اختلافات با دارابی

یکی از اصلی ترین مشکلات پورمحمدی، بر اساس شنیده ها اختلاف با دارابی معاونت سیمای سازمان صدا و سیما بود. حتی شنیده می شود زین العابدین که جای پورمحمدی را در شبکه سه گرفت، از مدیرانی است که ارتباط نزدیکی با دارابی داشت.

یکی از کارمندان شبکه سه می گوید: «اصلا باور نمی کردیم زین العابدین مدیر شبکه شود. او تنها دو سال است که به شبکه آمده. در شبکه سه مدیران دیگری هستند که هم از او تاثیرگذارتر بودند و هم سابقه بیشتر داشتند.»

اشاره او به ذکایی دبیر شورای سیاستگذاری و آقازمانی مدیر ورزش شبکه سه است. مدیرانی که حالا حتی احتمال دارد، همراه با پورمحمدی از شبکه سه جدا شوند.


ناراحتی فردوسی پور

پس از جدایی پورمحمدی از شبکه سه بزرگترین ابهام رویکرد این شبکه به ورزش است. پورمحمدی با وجود سابقه ای که در برنامه سازی اجتماعی دارد، در این سال ها تمایل زیادی به برنامه های ورزشی داشت.

پورمحمدی از سال ۱۳۸۲ مدیر شبکه سه بود. او غیر از این یکی دو سال پایانی حضورش، همیشه زمان زیادی از کنداکتور شبکه سه را با پخش مسابقات ورزشی پر می کرد. حاج اصغر در این سال ها حامی اصلی نود هم بود. او در دعوای رسانه ای فردوسی پور با علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی وقت هم هزینه زیادی برای حمایت از عادل داد و همشهری اش را تنها نگذاشت.

حالا پس از جدایی او کسی نمی داند سرنوشت نود چه می شود. در این سال ها هر بار حرف از تعطیلی نود به میان می آمد، پورمحمدی یک تنه از او حمایت می کرد اما حالا دیگر خبری از این حمایت نیست. بچه های نود که دفتر آنها در طبقه پایین اتاق رئیس شبکه سه است، روز گذشته اصلا دل و دماغی نداشتند تا جواب سوالات خبرنگاران را بدهند.



شبکه ورزش قدرت می گیرد؟

«شاید ذکایی و آقازمانی هم از شبکه سه جدا شوند.» این شایعه ای است که حتی یکی از مدیران شبکه سه آن را تایید می کند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا سهم ورزش در شبکه سه کم رنگ تر خواهد شد. چند ماه پیش، حتی ریاست شبکه ورزش به ذکایی دبیر شورای سیاستگذاری شبکه سه پیشنهاد شده بود اما او ترجیح داد کنار پورمحمدی بماند.

اما حالا که مدیر شبکه سه برکنار شده، احتمال دارد او هم به شبکه ورزش برود. حتی اگر در این چند ماه فرشاد صادقی مدیر شبکه ورزش شده باشد. بعضی ها می گویند دلیل برکناری مدیر شبکه سه، جدال این شبکه با شبکه ورزش بود.

جدالی که از روز افتتاح شبکه ورزش وجود داشت و پورمحمدی با سرسختی زیادی پخش مستقیم فوتبال را در کنداکتور شبکه سه نگه داشت. آیا زین العابدین هم این سرسختی را دارد؟

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.