۹۰ میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می شوند ب

ممتاز نیوز: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند و برآوردها نشان میدهد که تا ۱۰ سال آینده حدود ۹۰ میلیون نفر دیگر نیز به این بیماری متبلا می شوند.
صادق علیایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سل یکی از بیماری های عفونی دیرینه انسان است و با وجود روش های نوین مبارزه با آن، انتشار گسترده ای دارد.

وی افزود: از سالیان گذشته سل یکی از علل بسیار مهم مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه بوده و اکنون این خطر و معضل متوجه کشورهای دیگر جهان نیز شده است.

علیایی با اشاره به اینکه آمار آلودگی و ابتلا به سل در جهان بسیار بالا است تصریح کرد: در واقع امار بالای ابتلا و آلودگی به سل موجب شده که این بیماری به یک معضل و خطر جدی بهداشتی و درمانی در جهان تبدیل شده و هزینه های مختلفی را به کشورها تحمیل کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند و برآوردها نشان میدهند که تا ۱۰ سال آینده حدود ۹۰ میلیون نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا می شوند.

علیایی یادآور شد: آمار مرگ و میز ناشی از سل نیز بسیار بالاست به طوریکه بر طبق برخی از آمارها و مطالعات انجام شده سالانه حدود ۲ میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آمار بالای مرگ و میر و ابتلا به سل در جهان، بروز مقاومت های دارویی و همچنین کاهش اثر برخی از روش های درمانی، از دیگر نگرانی های عمده و مهم ناشی از سل در طی سالهای اخیر است.


تا ۱۰ سال آینده ۳۰۰ میلیون نفر به میکروب سل آلوده میشوند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ادامه گفت: در حال حاضر حدود یک سوم جمعیت جهان یعنی بیش از ۲ میلیارد نفر به میکروب سل آلوده اند.

علیایی تاکید کرد: در صورتیکه روند کنونی آلودگی به سل ادامه یابد، پیش بینی می شود که تا ۱۰ سال آینده ۳۰۰ میلیون نفر دیگر نیز به میکروب سل آلوده می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی ازافراد آلوده به سل به میکروب سل فعال و مقاوم به دارو آلوده اند، خاطرنشان کرد: سل یک معضل مهم جهانی است و همه کشورها جوامع و مردم مختلف در جهان به ویژه در کشورهای با شیوع بالا، باید برای پیشگیری و کنترل این بیماری تلاش کنند.

پ

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.