۹۰ درصد دعوتنامه های شرکت در اجلاس غیرمتعهدها توزیع شده است

اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها قرار است در دهه نخست شهریور ماه در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شود.

علی سعید لو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که هم اینک کارهای اجرایی مربوط به برگزاری این اجلاس بزرگ دنبال می شود، افزود: کارهای محتوایی مربوط به این اجلاس و اسنادی که قرار است در این نشست بین المللی در خصوص آنها تصمیم گیری شود نیز آماده شده است.

سعیدلو از اجلاس غیرمتعهدها به عنوان اجلاسی بسیار پرسابقه، تاثیر گذار و با اهمیت بسیار بالا یاد کرد که اعضای آن متشکل از کشورهایی است که در شروع کار هیچ وابستگی به جناح های نظامی یا پیمان های خاص نداشتند و هم اینک پس از گذشت سالها از تاسیس آن نیاز است که آرمانهای اصلی آن دوباره احیا شود.

وی شعار ویژه این اجلاس را ‘ صلح و عدالت در سایه مدیرت مشترک جهانی ‘ عنوان کرد و اظهار داشت: این یعنی باید زمینه ای فراهم کنیم که همه کشورها و ملتها در اداره دنیا اشتراک داشته باشند.

معاون امور بین الملل رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه کشورها و ملتها باید بتوانند از یکجانبه گرایی که دولتهای استکباری در جهان به دنبال آن هستند و سعی می کنند در همه مجامع بین المللی نفوذ کنند، جلوگیری کرده و این نفوذ را کمتر کنند.

سعید لو افزود: اجلاس غیرمتعهدها در تهران می تواند نشست خوب و موثری برای کشورهای عضو باشد که در آن اهداف کشورهای مستقل و ملتهای آزاده و شعارها و آرمانهای آنها مطرح و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صلح دوست ، عدالتخواه، استکبار ستیز، حامی ملتهای مستضعف و اسلامی معروف است می تواند ریاست کشورمان بر اجلاس غیر متعهدها و برگزاری این اجلاس در تهران اثرگذاری لازم را داشته باشد.

سیام**۱۴۷۸*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۳۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.