۹۰ میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا می باشند و برآوردها نشان میدهد که تا ۱۰ سال آینده حدود ۹۰ میلیون نفر دیگر نیز به این بیماری متبلا می شوند.

صادق علیایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سل یکی از بیماری های عفونی دیرینه انسان است و با وجود روش های نوین مبارزه با آن، انتشار یافتن گسترده ای دارد.

وی افزود: از سالیان قبل سل یکی از علل بسیار مهم مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه بوده و اکنون این خطر و معضل متوجه کشورهای دیگر جهان نیز شده است.

علیایی با اشاره به اینکه آمار آلودگی و ابتلا به سل در جهان بسیار بالا است تصریح نمود: در واقع امار بالای ابتلا و آلودگی به سل سبب شده که این بیماری به یک معضل و خطر جدی بهداشتی و درمانی در جهان تبدیل شده و بها های مختلفی را به کشورها تحمیل کند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا می باشند و برآوردها نشان میدهند که تا ۱۰ سال آینده حدود ۹۰ میلیون نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا می شوند.

علیایی یادآور شد: آمار مرگ و میز ناشی از سل نیز بسیار بالاست به طوریکه بر طبق بعضی از آمارها و مطالعات انجام شده سالانه حدود ۲ میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می دهند.

وی خاطرنشان نمود: علاوه بر آمار بالای مرگ و میر و ابتلا به سل در جهان، بروز مقاومت های دارویی و همچنین کاهش اثر بعضی از روش های درمانی، از دیگر نگرانی های عمده و مهم ناشی از سل در طی سالهای اخیر است.

تا ۱۰ سال آینده ۳۰۰ میلیون نفر به میکروب سل آلوده میشوند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ادامه گفت: در حال حاضر حدود یک سوم جمعیت جهان یعنی بیش از ۲ میلیارد نفر به میکروب سل آلوده اند.

علیایی تاکید نمود: در صورتیکه روند کنونی آلودگی به سل ادامه یابد، پیش بینی می گردد که تا ۱۰ سال آینده ۳۰۰ میلیون نفر دیگر نیز به میکروب سل آلوده می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی ازافراد آلوده به سل به میکروب سل فعال و مقاوم به دارو آلوده اند، خاطرنشان نمود: سل یک معضل مهم جهانی است و همه کشورها جوامع و مردم مختلف در جهان به ویژه در کشورهای با شیوع بالا، باید برای پیشگیری و کنترل این بیماری تلاش نمایند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.