۹۰۰ جلسه تفسیر قرآن در بقاع متبرکه برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال ۹۰ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سطح امام‌زادگان استان، بیش از ۹۰۰ جلسه تفسیر قرآن برگزار کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری با اشاره به فعالیت های این اداره کل در زمینه‌های فرهنگی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی این ادراه کل برگزاری مسابقات قرآنی است که در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در این مسابقات و در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، تفسیر و … شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در طول سال گذشته، ۱۰ تیم اعزامی به مسابقات کشوری قرآن داشته است، گفت: حاصل این مسابقات کشوری کسب رتبه‌های گوناگون از جمله سه رتبه‌ نخست در رشته‌های ترتیل، ۲۰ جزء خواهران و ۲۰ جزو شکوفه‌ها بوده است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از گرو‌ه‌های تواشیح خواهران و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آنان، اعلام کرد: دعوت از قاری مصری و تشکیل برنامه توسط وی در امام‌زادگان سطح بخش کهک برای نخستین بار، برگزاری مسابقات همخوانی، برگزاری برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در سطح امام‌زادگان و … از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره کل در سال ۹۰ است.

وی در ادامه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نسبت به برگزاری بیش از ۹۰۰ جلسه‌ی تفسیر قرآن و ۱۶۰ جلسه‌ی انس با قرآن در سال ۹۰، اقدام کرده است، البته لازم به ذکر است که با استقرار ۳۰ روحانی در امام‌زادگان سطح استان، برپایی دایمی نماز جماعت و مناسبت‌های انقلاب اسلامی را نیز باید به فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل اضافه کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.