۹۲ درصد از نیروهای پلیس افغان حتی نمی‌توانند نام‌هایشان را بنویسند!

afp5-13.jpg

روزنامه فایننشال تایمز با تاکید بر این که ۹۲ درصد از اعضای پلیس افغانستان نمی‌توانند حتی نام خود را بنویسند، نوشت که اظهارات سیاستمداران مبنی بر خوب بودن اوضاع امنیتی در افغانستان حقیقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: از آغاز سال جاری حدود ۵۰ سرباز آمریکایی و نیروهای بین‌المللی با شلیک گلوله سربازان افغان کشته شده‌اند.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: برای فهمیدن انگیزه‌های سربازان افغانی که در این حوادث دست دارند، باید به دقت به عملکرد نیروهای پلیس نگریست. نیروهای پلیس آمادگی لازم را ندارند و اعضای آن از افراد مسلح سابق هستند و ۹۲ درصد از افراد پلیس نمی‌توانند حتی اسم‌هایشان را بنویسند.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش می‌دهد: اگر آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنان به ترک افغانستان بیندیشند، در این صورت آشوب واقعی در این کشور شکل خواهد گرفت.

روزنامه مذکور نوشت: آمریکا و هم‌پیمانان آن باید با دولت افغانستان صادق باشند، چرا که خارج کردن ۲۰۰ هزار سرباز به صورت ناگهانی این پیام را به افراد مسلح، طالبان و همسایگان افغانستان می‌دهد که دولت همچنان می‌تواند مسئولیت‌های امنیتی خود را بر عهده بگیرد.

روزنامه مذکور اعلام کرد که افراد سیاسی و مسئولان نظامی می‌گویند که اوضاع امنیتی در افغانستان بهبود یافته است و دولت می‌تواند به مسئولیت‌های خود عمل کند، اما این اظهارات درست نیست. حقیقت این است که افغانستان در اوضاع امنیتی نابسامانی به سر می‌برد و این همان چیزی است که ما اکنون شاهد آن هستیم و تا سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.