۹۵درصد از جانبازان ضایعه نخاعی تحت حمایت شبکه ملی ضایعات نخاعی می باشند

۳۰م دیماه ،

شبکه ضایعات نخاعی جانبازان با همکاری شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی کشور از جانبازان ضایعه نخاعی حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مسعود جوادی رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید در نشست خبری جشنواره حمایت طبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی گفت: شبکه ضایعات نخاعی جانبازان از همکاران شبکه ملی تحقیقات نخاعی است که فعالیت خود را با آغاز جنگ آغاز کرده .در حال حاضر ۱۲۳۱ جانباز نخاعی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷۷ نفر نخاع گردنی و ۱۵۳۷ نفر فلج کامل می باشند.

شبکه ما در سراسر کشور برای هر ۲۰ نفر جانباز نخاعی یک پزشک سلامت تعریف کرده است که ماهانه این عزیزان را ویزیت می کنند ولی می توان  گفت: ۹۵ درصد از جانبازان نخاعی کشور تحت پوشش شبکه حمایت از بیماران ضایعات نخاعی می باشند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۲۰۰ نفر از عزیزان مبتلا به ضایعه نخاعی جدا از بحث پایش در استان خود در حد VIp در سال یک نوبت چکاب تخصصی می شوند و بر هر ۱۰۰ پزشک سلامت یک پزشک ناظر، نظارت می کند.

جوادی در بحث آموزش به برگزاری اردوها اشاره کرد و گفت: می توان گفت بهترین راه آموزش برگزاری اردوهاست که هم زمینه تفریح این عزیزان فراهم می گردد و هم تجربیات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای اطلاع بیشتر از ضایعات نخاعی و چگونگی برخورد با آن می توان به پایگاه اینترنتی مرکز ضایعات نخاعی مراجعه کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.