۹۵ درصد زندانیان و حمایت دیده جذب بازار کار شده اند

اداره کل فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد زندانیانی که آموزش های فنی و حرفه ای را در استان سیستان و بلوچستان را به خوبی فراگرفته اند پس از آزادی مشغول به کار شده اند.

  جهانتیغی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور آموزش نوجوانان بزهکار از استادان رشته های مختلف مهارتی از جمله استادان آرایشگری بهره گرفته شده به طوری که افراد مهارت های لازم را فرا گرفته اند.

وی در ادامه به ارایه تسهیلات به زندانیانی که مهارت های لازم را فرا گرفته خبر داد و تصریح کرد: با هدف کمک هر چه بیشتر به زندانیان مقرر شده است با همکاری دادستان استان تسهیلاتی در اختیار زندانیان آزاد شده که مهارت لازم را فرا گرفته اند قرار گیرد تا هر چه بیشتر از باز گشت مجدد آنها به زندان جلوگیری شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: به منظور گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارتی در زندان ها در مرکز آموزش در زندان های زابل و زاهدان راه اندازی شده است که در این مراکز بیش از ۳۶۰ نفر دوره های مهارتی لازم را فرا گرفته اند.

*مدرک گرایی آنتی برای مراکز آموزش مهارت است

جهان بخش استاندار بوشهر ضمن اشاره به اینکه ارتباط معنا داری بین دانشگاه بازار و صنعت وجود ندارد گفت: امروزه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بیشتر از دیپلمه ها و زیر دیپلم های بیکار هستند.

وی افزود: در حال حاضر مدرک گرایی به آفتی برای مراکز آموزش و علمی تبدیل شده به طوری که شاهد افت سطح علمی در جامعه هستیم.

استاندار بوشهر در ادامه تأکید کرد: تغییراتی که در ساختار فنی وحرفه ای ایجاد شده و ارتباط این مرکز با پارک های علم و فناوری انتظار می رود طرح جامع آموزش مهارت و فناوری با جدیت هر چه بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

جهان بخش خاطر نشان کرد: باید به سمتی برویم که مهارت به یک شاخص مهم در جامعه تبدیل و این امر فرهنگ سازی شود که برای اجرای این مهم دخالت دولت ضروری است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.