۹۵ میلیون جا به جایی طی مرحله نخست سفرهای تابستانی در سطح کشور انجام شد

‘شهریار افندی زاده’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این تعداد جا به جایی و سفر نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد رشد دارد.

وی زمان مرحله نخست سفرهای تابستانی را از اول تا سی ام تیرماه ذکر و بیان کرد: از این تعداد ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد آن توسط حمل و نقل عمومی انجام شد که در این میان ۵۴ درصد با اتوبوس، ۳۳ درصد با مینی بوس و ۱۳ درصد نیز با خودروهای سواری انجام شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نزدیک بودن ایام ماه مبارک رمضان گفت: بیشترین میزان جا به جایی و سفر در این ایام به هفته گذشته تعلق دارد.

وی افزود: در این مدت بالاترین رقم با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ تردد در روز بیست و دوم تیر ماه و پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تردد در روز چهاردهم تیر ماه روز قبل از نیمه شعبان و نیز بیست و سوم تیر ماه انجام شد.

افندی زاده گفت: در این ایام استانهای مازندران، البرز و فارس بیشتر تعداد جا به جایی و سفر را داشته اند و استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد نیز کمترین موارد را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: محورهای تهران – کرج و بالعکس، کرج – قزوین و بالعکس، تهران – قم و بالعکس، قائم شهر و نیز مرودشت – شیراز بالاترین تردد را داشته اند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در همین چارچوب ۱۷ درصد سفرها با خودروهای سنگین و ۸۳ درصد با خودروهای سواری بوده است.

وی همچنین گفت: در نشستی که فردا با حضور مسوولان ذیربط از استانهای پرتردد برگزار می شود مسایل و برنامه ها برای هفته جاری سفرها نیز بررسی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مرحله دوم سفرها بعد از ماه مبارک رمضان است که در این ایام نیز شاهد رفت و آمد قابل توجه در محورهای سطح کشور خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به روند کاهش حوادث رانندگی در راههای کشور گفت: تلاش بر این است تا با اتخاذ تدابیر لازم شمار حوادث رانندگی را در قالب برنامه پنجم توسعه حداقل به ۱۰ درصد برسانیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین سمنان را با توجه به طول راههای آن از استانهای مهم دانست و بدون توضیح بیشتر افزود: در سمنان کاهش خوبی را از لحاظ تعداد حوادث جاده ای شاهد بوده ایم.ک/۳

۵۹۹/۶۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۲۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.