۹۷ درصد درآمدهای پیش بینی شده چهارمحال وبختیاری در سال ۹۱ محقق شد

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایرنا، ˈحمیدرضا فروزندهˈ شامگاه شنبه در شورای اداری چهارمحال وبختیاری با بیان عملکرد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری استان، اظهار داشت:در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال ۹۱ مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، کارگروه ویژه ای در استانداری به منظور رونق تولید ملی در استان و حمایت از سرمایه گذار، تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کارگروه، مشکلات فعالان اقتصادی چهارمحال وبختیاری را بررسی کرد و برای حل مشکل آنها و افزایش توان تولید کنندگان، تصمیم های مطلوبی گرفت.

فروزنده اضافه کرد: تصویب ۳۰ مصوبه در شورای برنامه ریزی استان و تصویب اسناد راهبردی چهارمحال وبختیاری در موضوع هایˈ آب، برنامه پنجم توسعه، اشتغال و برنامه شهرستان ها در اشتغال و سرمایه گذاریˈ از دستاوردهای این نشست ها بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استاندار چهارمحال وبختیاری تصریح کرد:بودجه سال ۹۰ استان، ۷۹۰ میلیارد ریال بود که با افزایش پیش بینی ۲۲۰ میلیارد ریالی به هزار و ۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت که با برنامه ریزی و کار کارشناسی، ۹۷ درصد آن محقق شد.

فروزنده افزود: تحقق درآمدهای چهارمحال و بختیاری در سال ۹۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین با بیان عملکرد کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال وبختیاری در سال قبل، تاکید کرد:پیش بینی صادرات استان در ابتدای سال قبل، ۱۳۷٫۴ میلیون دلار بود که این میزان تا پایان سال ۹۱ به ۱۴۹ میلیون دلار افزایش یافت.

معاون استاندار چهارمحال وبختیاری همچنین با بیان کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان در سال قبل نسبت به سال ۹۰، ادامه داد: اعطای تسهیلات به طرح های توسعه کشاورزی و مشاغل خانگی و افزایش شاغلان این دو بخش از عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری استان طی این مدت است.

فروزنده همچنین با بیان پیشرفت ۷۰ درصدی تکمیل سند راهبردی توسعه شهرستان های چهارمحال وبختیاری و سند آمایش سرزمینی استان، افزود: اجرای سند راهبردی آب استان نیز در سال جاری در دستور کار دستگاه های اجرایی دست اندرکار قرار می گیرد.

۵۴۷/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.