AFC، ایران را نقره داغ کرد/ اتهام؛ صدور مجوز حرفه‌ای نادرست برای تیم‌های ایرانی

فدراسیون فوتبال ایران به اتهام صدور مجوز حرفه‌ای نادرست برای نمایندگانش به منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا، از سوی AFC مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران به علت صدور مجوز حرفه‌ای نادرست برای تیم‌های ایران به منظور حضور در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا (فصل گذشته)، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشمول جریمه ۱۲۰ هزار دلاری شد.

در این حکم آمده است: فدراسیون فوتبال طبق بندهایی از قوانین اخلاق و انضباطی AFC مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه شد. ۸۰ هزار دلار از این مبلغ تا دو سال آینده به حالت تعلیق درآمده است و در صورت تکرار تخلف، فدراسیون فوتبال موظف به پرداخت آن خواهد بود و در صورت تکرار چنین تخلفی، مجازات شدیدتری برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته خواهد شد. فدراسیون فوتبال باید در ۳۰ روز آینده اقدامات غیرقانونی خود را حل و فصل کند. 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، فدراسیون‌های عضو AFC باید هر سال مجوز حرفه‌ای نمایندگان خود را بررسی و صادر کنند. در سال ۲۰۱۹ فدراسیون فوتبال این مجوز را برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن صادر کرد.

مجوز حرفه‌ای تیم‌ها بعد از بررسی پنج معیار اصلی شامل مسائل ورزشی، اداری و پرسنلی، حقوقی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها و استادیوم صادر می‌شود.

در صدور این مجوز، شرایط برگزاری مسابقات، دیدارهای تیم‌های پایه، قراردادها، شرایط تجاری و اقتصادی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها را بررسی می‌شود.

در حالی این مجوز سال گذشته برای هر چهار تیم ایرانی صادر شد که فدراسیون فوتبال عربستان مجوز حرفه‌ای دو نماینده خود را صادر نکرد و تنها با دو نماینده در این رقابت‌ها حاضر شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.