AFC در پرونده بن‌همام اجازه دخالت نمی دهد

ژانک چی لونک در بیانیه ای خطاب به اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان همکاری آنها و عدم دخالت در پرونده فساد مالی بن همام در دوران ریاست خود بر AFC شد.کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه گذشته بن همام را به خاطر همکاری مالی غیر قانونی با شرکت پاور ووتر هاوس یک ماه از فعالیت محروم کرد. پس از آن هم فیفا تلاش کرد تا با روکردن پروندهای فساد بن همام محرومیت وی را بیشتر کند اما تبرئه شدن بن همام از سوی دادگاه عالی ورزش نقشه های فیفا با ریاست بلاتر را تا حدودی خنثی کرد.

جی لونگ که بعد از محروم شدن مادم العمر بن همام به طور موقت جانشین وی شد، در بیانیه‌ای گفت: محرومیت موقت بن همام نخستین گام در حرکت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ایجاد نظم و انضباط و بررسی موشکافانه مسائل است. در گام دوم از دبیرخانه AFC می خواهیم که تمام حقایق را در این زمینه جمع آوری کند و حکم نهایی خود را اعلام کند. می‌‌خواهم اعلام کنم که رییس کمیته‌ انضباطی در AFC از دبیرخانه خواست که با شرکت جهانی آمریکایی نامداری در زمینه قضیه بن همام وارد مذاکره شود.نام این شرکت آمریکائی«فری»است که ریاست آن را لویس فری کارآگاه سابق fbi بر عهده دارد.با توجه به پیچیده بودن این قضیه ناچار به همکاری با این شرکت هستیم.

رییس چینی AFC تصریح کرد: باید این را اعلام کنم که این شرکت از حمایت کامل و غیر مشروط AFC برخوردار خواهد بود. تمام مسئولان و اعضای AFC نهایت همکاری را با این شرکت صاحب نام خواهند داشت. تحقیقات کنونی فقط محدود به محکوم کردن و یا تبرئه شخص به خصوصی نیست، بلکه در پی روشن شدن حقیقت و در چشم انداز گسترده تر حفظ منافع وآبروی فوتبال آسیا است. باید این تحقیق غیر جانبدارانه وبدون هیچ گونه خط قرمزی باشد. شرکت فریح از حمایت کامل ما برخوردار است. همه اعضا باید در صورت لزوم با آن همکاری کنند و اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دهند. می‌‌خواهم به تمام فدراسیون‌ها یک بار دیگر یادآوری کنم که باید به اجرای دستورات کنفدراسیون فوتبال آسیا پایبند باشند و با آن نهایت همکاری را داشته باشند. همچنان که در ماده یازده اساسنامه AFC هم این مساله اشاره شده است. از تمام ۴۶ فدراسیون‌ می‌‌خواهم که با ما همکاری داشته باشند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.