Elmiraj ; کانسپت تازه کادیلاک

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

پس از انتشار یافتن تیزرهای اولیه ، سرانجام کادیلاک تصاویر و اطلاعات کانسپت تازه خود با نام Elmiraj را منتشر کرد . این کانسپت در گردهمایی Pebble Beach 2013 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت . بنا به نقل از ی مسئولین کادیلاک این کوپه ی باابهت بیانگر لذت رانندگی ، اکتشاف ابعاد تازه در روند رو به جلوی کادیلاک و تعهد این شرکت به سبک خودروهای چالاک آمریکایی  می باشد .

2013 Cadillac Elmiraj Concept

۲۰۲۲ Cadillac Elmiraj Concept

کانسپت Elmiraj یک کوپه ی بزرگ دیفرانسیل عقب است . درست است که  طول ۵۲۰۷ میلی متری آن بسیار بزرگ تر از استانداردهای این کلاس تلقی می گردد ، اما این ابعاد بزرگ بارها در محصولات کادیلاک دیده شده ، گویی در فلسفه ی کادیلاک خودرو هرچه بزرگتر ، با پرستیژتر است . تکنولوژی ساخت  شاسی این خودرو در محصولات آینده ی کادیلاک مورد استفاده قرار خواهد گرفت . برای پیشرانه ی Elmiraj از یک موتور ۴٫۵ لیتری V8 مجهز به توربو شارژر دوقلو استفاده شده است . این موتور با  قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتن متر جثه ی ۱۸۱۴ کیلوگرمی را به حرکت در می آورد  . این موتور بر پایه ی موتور V6 مدل  CTS Vsport با قدرت ۴۲۰ اسب بخار شکل گرفته است .

2013 Cadillac Elmiraj Concept

۲۰۲۲ Cadillac Elmiraj Concept

Clay Dean از مدیران بخش طراحی کادیلاک می گوید : ” پس از رونمای کانسپت Ciel ، ساخت این کانسپت قدم دوم در کشف شخصیت یک خودروی لوکس حقیقی است . این پروژه دو فاکتور مهم رانندگی و تجربه ی رانندگی با یک کوپه ی لوکس بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است . با این خودرو شما اعتماد به نفس و وقار را در حین رانندگی تجربه می کنید . خودرویی که  یک عنصر ضروری برای بالاترین سطح تجمل است . ”

از مشخصه های بارز طراحی Elmiraj می توان به دو دریچه ی هوای تعبیه شده در انتهای هود طویل ، به منظور خارج کردن گرمای تولیدی توسط موتور اشاره کرد . متناسب با ابعاد بزرگ این خودرو از رینگ های آلومینیومی ۲۲ اینچی با دیسک های کربن – سرامیکی و کالیپرهای یک تکه استفاده شده است . در داخل کابین شاهد فضایی برای چهار سرنشین هستیم . کابین از تزیینات زیبایی برخوردار است و طراحی آن با تمرکز برروی عملکرد راننده صورت گرفته است .

۲۵

مرداد


محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.