Galaxy S4 و Note 3 سامسونگ ۸ هسته‌ای نمی‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دو محصول محبوب سامسونگ به‌روزرسانی نمی‌شوند و این شرکت می‌گوید استفاده از هشت هسته پردازشگر روی گوشی‌های یادشده سبب می‌شود تا مصرف انرژی در آن‌ها افزایش یابد و علاوه بر این، اتلاف انرژی در ۸ هسته بیشتر از ۴ هسته است.
 
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، شرکت سامسونگ به‌تازگی امکان استفاده از هشت هسته پردازنده مجزا روی تراشه‌های Exynos خود را فراهم کرد و به عبارت دیگر، مدل تازه این تراشه را با هشت هسته پردازشگر ارایه نمود. تراشهExynos 5 Octa big.LITTLE هم‌اکنون در گوشی‌های Galaxy S4 و Note 3 مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که سامسونگ با یک به‌روز رسانی آن را برای همه هسته‌های پردازشگر به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهد.
 
"اولگ آرتامونوف"( Oleg Artamonov) کارشناس فنی ارشد سامسونگ این مسئله را تایید کرد که هر دو دستگاه یاد شده که بهترین محصولات این شرکت کره‌ای محسوب می‌شوند، برای استفاده از هشت هسته پردازشگر به صورت همزمان به‌روز رسانی نخواهند شد.
 
دلیل شرکت سامسونگ برای عدم این به‌روزرسانی این است که استفاده از هشت هسته پردازشگر روی گوشی‌های یاد شده سبب می‌شود تا مصرف انرژی در آن‌ها افزایش یابد و علاوه بر این، اتلاف انرژی در ۸ هسته بیشتر از ۴ هسته است.
 
شرکت سامسونگ در نظر دارد برای نسل تازه دستگاه‌های الکترونیکی همراه خود مدل تازه تراشه Exynos را مورد استفاده قرار دهد که حتی در هنگام استفاده از هر ۸ هسته باز هم با دمای بالا سازگاری داشته باشد.
 
مدیر ارشد سامسونگ همچنین توضیح داد که این شرکت در پاییز امسال سیستم‌عامل Android 4.3 Jelly Bean را برای دستگاه‌های خود به‌روز می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.