Google translate ماهانه ۲۰۰ میلیون کاربر جذب می‌کند

ماندانا سجادی: این خبر که تنها دو روز پیش از ششمین سالگرد تولد Google translate پخش شد نشان دهنده افزایش تمایل جهانیان به برقراری ارتباط با یکدیگر به هر دو  صورت آنلاین و آفلاین است صرف نظر از این که به چه زبانی صحبت می‌کنند.

Google translate به کاربران اجازه می‌دهد با سرورهایی هزاران مایل دورتر به صفحات وب دسترسی داشته و آنها را ترجمه کنند.

گوگل نسخه ابتدایی مترجمش را در سال ۲۰۰۱ تنها با قابلیت ترجمه به ۸ زبان راه‌اندازی کرد و تا سال ۲۰۰۳ همین طور به زبان‌های آن اضافه کرد.

فرانتس اوچ ، یکی از متخصصین اصلی گوگل در بیانیه شرکت گفت: در آن زمان سیستم ما خیلی کندتر از آن بود که بتواند به عنوان یک سرویس عملی کار کند. برای ترجمه ۱۰۰۰ جمله ۱۰۰۰ ماشین و ۴۰ ساعت زمان لازم بود. بنابراین ما همه تمرکزمان را بر روی سرعت این سرویس گذاشتیم و یک سال بعد سرویس ما می توانست یک جمله را زیر یک ثانیه و با کیفیت بهتر ترجمه کند. حدودا سال ۲۰۰۶ بود که ما زبانهای دیگر را هم اضافه کردیم اول چینی و سپس عربی، Google translate اکنون می‌تواند متون را به ۶۴ زبان ترجمه کند که در میان آنها حتی زبانهایی مانند بنگالی و اسپرانتو  هم وجود دارد.

علاوه بر ۲۰۰ میلیون کاربر فعالی که ماهانه با translate.google.com از مترجم گوگل استفاده می کنند، متقاضیان این سرویس از روش دیگری مانند کروم، موبایل و یوتیوب هم از آن بهره می‌برند.

کاربران زیادی هم خیلی بیشتر از گذشته از این سرویس در سفرهایشان استفاده می‌کنند. آن طور که خود گوگل می‌گوید ترافیک استفاده از این سرویس به وسیله موبایل در سال گذشته ۴ برابر شده است. در عین حال ، بیش از ۹۲ درصد ترافیک Google translate به وسیله کاربران بین المللی خارج از ایالات متحده پر می‌شود.

استفاده از این سرویس به حدی زیاد شده که درست برابر با ترجمه یک میلیون کتاب در روز است.

اوچ گفت: ما آینده ای را تصور می‌کنیم که هر کسی در جهان بتواند صرف نظر از زبانی که دارد و این که از کجا آمده است از اطلاعات مورد علاقه خود استفاده کند و انها را به اشتراک بگذارد. ما در حال حاضر ترجمه صفحات مختلف وب را وقتی از کروم استفاده می‌کنید ،متن‌ها در عکس‌های موبایل، شرح تصاویر ویدئوهای یوتیوب و حالت مکالمه گفتار به گفتار اسمارت فون‌ها را فراهم کرده‌ایم. ما می خواهیم مانع زبان را از سر راه مردم جهان بر داریم و مشتاقیم ببینیم Google translate تا ۶ سال دیگر به کجا خواهد رسید.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.