Greyp G12، یک دوچرخه الکتریکی متفاوت

ممتازنیوز:

Greyp G12، یک دوچرخه الکتریکی متفاوت

به تازگی شرکت Rimac از یک دوچرخه الکتریکی با نام Greyp G12 رونمایی کرده که امکانات جالبی دارد. البته هم می‌توان آن را دوچرخه نامید و هم موتور؛ چون کار هر دو را انجام می‌دهد.  این وسیله می‌تواند بدون پدال و با استفاده از باتری مسافتی معادل ۷۵ مایل (۱۲۰ کیلومتر) را با سرعت ۴۰ مایل (۶۵ کیلومتر) بر ساعت طی کند. این شرکت مدعی است که باتری آن می‌تواند در مدت ۸۰ دقیقه توسط هر پریزی کامل شارژ شود. هر وقت هم که باتری تمام شد می‌توان از پدال استفاده کرد.

مطمئنا این دوچرخه وسیله بسیار خوبی برای گشت و گذار در شهر است. یکی از قابلیت‌های جالب آن تشخیص اثر انگشت است و دیگر نیازی به کلید نیست. با استفاده از حسگر اثر انگشت می‌توان حالت‌های مختلف ماندن سرعت و قدرت و … برای هر انگشت تعریف کرد و به سادگی از حالت قدرتی به سرعتی و بالعکس تغییر حالت داد. هم‌چنین باطری آن می‌تواند بوسیله ترمز تا ۲ کیلووات شارژ شود.

طرح این وسیله توسط Zvonimir Sučić ابداع شده است. او از سال ۲۰۰۱ در گاراژ خود برای سرگرمی به همراه دوستانش دوچرخه الکتریکی می‌ساخت و از سال ۲۰۱۰ به عنوان مهندس مکانیک وارد شرکت Rimac Automobili شد. او این دوچرخه را به همراه Adriano، طراح آخرین خودروی الکتریکی این شرکت، طراحی کرده و این دوازدهمین دوچرخه الکتریکی است که او طراحی می کند.

هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود که قیمت آن حدود ۷۹۰۰ دلار باشد و در اکتبر وارد بازار شود. در ادامه ویدیوی معرفی این دوچرخه الکتریکی را مشاهده کنید:

دانلود

engadget

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.