HP شرکت Palm را به کوالکام فروخت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت کوالکام از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی در جهان با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه Palm را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت HP خریداری کرده است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کوالکام توضیح داد که در این اقدام ۱۴۰۰ حق امتیاز ثبت شده در آمریکا و ۱۰۰۰ حق امتیاز ثبت شده در دیگر کشورهای جهان را در اختیار گرفته است تا از این طریق بتواند فعالیت‌های خود را در حوزه تلفن همراه گسترش دهد.
 
شرکت HP در سال ۲۰۱۰ میلادی با پرداخت یک میلیارد دلار شرکت Palm را خریداری کرد تا بر این اساس بتواند اولین گام موثر برای ورود به حوزه رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند را مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی Palm بر دارد.
 
این تلاش ناموفق بود و شرکت HP سرانجام رایانه‌های لوحی خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل روانه بازار کرد و چندی پیش توضیح داد که نسل تازه محصولات موبایلی خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت عرضه می‌کند.
 
خرید شرکت Palm یکی از سه اقدام اصلی شرکت HP بود که طی آن شرکت خدمات مشاوره‌ای EDS و شرکت نرم‌افزاری Autonomy را نیز خریداری کرد. 
 
شرکت HP سال قبل سیستم‌عامل موبایلی Palm موسوم به WebOS را به شرکت الکترونیکی LG فروخت که هم‌اکنون این سیستم‌عامل روی تلویزیون‌های هوشمند LG به دست کاربران می‌رسد.
 
شرکت کوالکام هنوز اعلام نکرده است که برای خرید شرکت موبایلی Palm چه مبلغی را به HP پرداخت کرده است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.