iPad mini سریع‌ترین تبلت لمسی بازار

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بازار تبلت‌ها در سال‌های اخیر فضای رقابتی جدی به خود گرفته است و شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند با عرضه محصولاتی با کیفیت‌تر و بهتر، سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند. در این میان اما همچنان تبلت‌های آی‌پد شرکت اپل پرطرفدارتر و پر فروش‌تر از دیگر محصولات بازار می باشند.
در همین راستا اخیرا یک مطالعه تازه برای مقایسه تبلت‌های پر فروش بازار انجام شده است تا مشخص شود که کدام یکی از این تبلت‌ها سرعت عمل بیشتری برای اجرای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی مختلف دارند. در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده آی‌پد مینی اپل دارای سریع‌ترین صفحه نمایش لمسی در بین تبلت‌ها است. 
 
 
این مطالعه تازه که توسط موسسه تحقیقاتی Agawi انجام شده است، نشان می‌دهد که تبلت iPad Mini اپل دارای سریع‌ترین صفحه نمایش لمسی در بین تبلت‌ها است. زمان پاسخگویی صفحه نمایش آی‌پد مینی تنها ۷۵ میلی ثانیه است. در این گزارش تسلط اپل بر بازار تبلت‌ها کاملا مشخص می‌شود، حتی در بخش سرعت صفحه نمایش‌های لمسی. 
بعد از آی‌پد مینی دیگر محصول اپل یعنی آی‌پد نسل چهارم با ۸۱ میلی ثانیه زمان پاسخگویی در جایگاه دوم قرار دارد. بعد از این دو محصول اپل، می‌توان گفت بعضی از تبلت‌های آندرویدی پر فروش بازار مانند Nvidia Shield با زمان پاسخگویی ۹۲ میلی ثانیه قرار دارد. تنها تبلت ویندوزی پر سرعت در این رتبه‌بندی، اما Surface RT است که با زمان پاسخگویی ۹۵ ثانیه جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. بعد از این محصول به ترتیب تبلت‌های
 Kindle Fire HD 2013 با زمان پاسخگویی ۱۱۴ میلی ثانیه، تبلت Nexus 7 2013 با زمان پاسخگویی ۱۳۵ میلی ثانیه و بالاخره تبلت Galaxy Tab 3 8.0 سامسونگ با زمان پاسخگویی ۱۶۸ میلی ثانیه در رتبه‌های بعدی این رتبه بندی قرار گرفته‌اند. 
در این تست هر دستگاه دست کم ۵۰ بار مورد آزمایش قرار گرفته است. این آزمایش به این صورت انجام شده است که در آن با لمس مرکز صفحه نمایش تبلت و اندازه‌گیری زمان پاسخگویی با استفاده از یک حسگر نوری مخصوص، سرعت عمل هر تبلت در زمان اجرا اپلیکیشن‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است. بد نیست بدانید که همه این تبلت‌ها در حالت airplane، با حداکثر روشنایی صفحه نمایش و بسته بودن اپلیکیشن‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.