IQ نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند، ۲ تا ۳ نمره بالاتر است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : فوق‌تخصص گوارش کودکان گفت: ثابت شده نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، در آینده به امراضی مثل دیابت، فشار خون و سرطان گوارش کمتر مبتلا می‌شوند و IQ آنها نیز نسبت به کودکان شیرخشکی ۲ تا ۳ نمره بالاتر است.

مهری نجفی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: مقالات متعدد همواره اهمیت شیر مادر را در پیشگیری از عفونت‌های تنفسی، گوارشی، مننژیت و عفونت گوش نشان داده اند.

فوق تخصص گوارش کودکان گفت: اگر نوزاد به عفونت گوارشی مثل اسهال مبتلا باشد نسبت به نوزادی که با شیر خشک تغذیه می‌شود موارد ابتلایش کمتر است و در صورت ابتلا نیز شدت بیماری ضعیف‌تر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شیرمادر، نوزاد را در مقابل مشکلات آلرژی – پوستی ، تنفسی و گوارشی – محافظت می‌کند.

رئیس بخش گوارش مرکز طبی کودکان افزود: بیشترین آلرژی کودکان در شیرخوار’ی، آلرژی به شیر گاو و محصولات آن است؛ بنابراین کودکی که از شیر مادر استفاده می‌کند و از شش ماهه دوم نیاز به غذاهای کمکی و مواد لبنی پیدا می‌کند نسبت به کودکی که از شیر خشک تغذیه می‌شود در برخورد با مواد آلرژی‌زا واکنش کمتری از خود نشان می دهد.

فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: ثابت شده نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در آینده به امراضی مثل دیابت، فشار خون، سرطان گوارش کمتر مبتلا می‌شوند و  IQ آنها نیز نسبت به کودکان شیرخشکی ۲ تا ۳ نمره بالاتر است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.