L90 ایران خودرو به پای رقیبش رسید

چکیده: براساس آخرین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل در تیرماه، خودروی L90 تولید ایران خودرو با بهبود کیفیت و رسیدن به رتبه ششم جدول، در کنار رقیب خود در شرکت پارس خودرو ایستاد.

در این رده بندی کیفی، نیسان تیانا، محصول شرکت پارس خودرو همچون ماه های گذشته با کمترین نمره منفی یعنی ۳٫۳ درصدر جدول قرار دارد.

همچنین مزدا ۳ جدید و مزدا ۲، دو خودروی ژاپنی شرکت مزدا مونتاژی گروه صنعتی بهمن، با کسب ۱۵ نمره به طور مشترک در جایگاه دوم جدول ایستاده اند.

براساس این گزارش، رده سوم این جدول در اختیار خودروی ماکسیما است که آخرین روزهای خود را در خطوط تولید شرکت پارس خودرو می گذراند.

گراند ویتارا خودروی ژاپنی تولید شده در شرکت ایران خودرو خراسان با ۲۰ نمره منفی در جایگاه چهارم و مگان فرانسوی در رده بعدی قرار دارد.

نکته جالب رده بندی این دوره بهبود کیفیت خودروی تندر ۹۰ تولیدی ایران خودرو و رسیدن به L90 تولید شده در پارس خودرو است و این ۲ محصول با کسب نمره منفی ۲۲٫۴ به طور مشترک در جایگاه ششم جدول کیفی قرار دارند و اما هیوندایی آوانته کره ای، محصول شرکت راین که آخرین روزهای حضورش در بازار ایران را سپری می کند رتبه هفتم را در اختیار دارد.

همچنین سقوط چهار پله ای پژو ۲۰۶ صندوقدار و حضور در رتبه هشتم جدول کیفی نیز از نکات جالب این دوره رده بندی است.

اما پژو ۲۰۶ معمولی که این روزها سخن از جایگزینی آن با خودروی رانا در شرکت ایران خودرو مطرح است با ۲۴٫۵ در رتبه نهم جدول قرار گرفته است.

براساس این گزارش، ام وی ام ۵۳۰ چینی، بهترین خودروی تولیدی چشم بادامی ها در ایران با نمره منفی ۶۱٫۱ در رده دهم قرار دارد و پژو پارس تولیدی ایران خودرو خراسان با ۲ نمره بیشتر منفی در رتبه یازدهم ایستاده است.

همچنین سمند نیز با کاهش کیفیت و افزایش نمره منفی از ۶۴٫۵ به ۶۵ در دوازدهمین رتبه جدول کیفی تیرماه قرار دارد.

براساس این گزارش، شرکت بازرس کیفیت و استاندارد ایران، پژو ۴۰۵ خراسان در رتبه سیزدهم و پژو ۴۰۵ تولید ایران خودرو تهران در رتبه چهاردهم این جدول قرار گرفته اند.

اما لیفان ۶۲۰ مونتاژ کرمان خودرو باز هم با کاهش کیفیت و کسب ۷۰٫۹ در رده پانزدهم جدول است و ام وی ام X33 چینی محصول مدیران خودرو همچنان پس از لیفان در رده شانزدهم قرار دارد.

براساس این جدول رده بندی خودروی تیبا تولید سایپا کاشان با کسب ۷۴٫۴ نمره منفی و کاهش کیفیت در هفدهمین رتبه قرار گرفته است.
همچنین لیفان ۵۲۰ و ام وی ام ۱۱۰، ۲ محصول چینی با کاهش کیفیت در جایگاه هجدهم و نوزدهم ایستاده اند.

لازم به ذکر است، قعر جدول نیز همچون ماه های گذشته در اختیار ۲ محصول شرکت سایپا یعنی، پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ قرار دارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.