Outlook.com امن‌تر از جی‌میل خواهد شد

مایکروسافت مدعی شد:

مایکروسافت گفته که همچنان در تلاش است تا سطح بالاتری از امنیت را برای کاربران سرویس ایمیل Outlook.com فراهم کند، اما نباید منتظر سیستم احراز هویت دو فاکتوری مثل جی میل باشند. در عوض این کمپانی به دنبال ارائه راه حلی است که در عین تامین امنیت بالاتر ، استفاده از آن هم ساده تر باشد.
Outlook.com هنوز در مرحله پیش نمایش است و فعلا سیستم دو فاکتوری احراز هویت جی میل را ندارد. این سیستم دو مرحله ای شامل رمز عبورشما و کد های تصادفی است که جی میل هر بار وصل شدن پیشنهاد می دهد. یکی از سخنگویان مایکروسافت در این باره گفته است: Outlook.com نیاز به پسورد های قوی تری دارد و برای تامین امنیت بیشتر، فقط کدهای یکبارمصرف به کاربرانش پیشنهاد می دهد.
کدهای یکبار مصرف، کدهایی هستند که می توان از طریق یک پیامک متنی آنها را به موبایل ارسال کرد و بدون این که نیاز به وارد کردن پسورد باشد، برای ورود به حساب کاربری مورد استفاده قرار می گیرند. با این روش ، کاربر می تواند بدون ترس از لو رفتن پسوردش به وسیله کی لاگرها (پسورد دزد) از یک کامپیوتر عمومی وارد اکانت خود شود.
سخنگوی مایکروسافت همچنین افزود: این کمپانی برای بالا بردن امنیت Outlook.com به شدت سرمایه گذاری کرده و بخشی از بودجه بخش R&D خود را به این مسئله اختصاص داده است تا روشی ساده تراز سیستم احراز هویت دو فاکتوری که هم به پسورد و هم به کد های تصاوفی نیاز دارد ؛ را مورد استفاده قرار دهد.
این سیستم تا حدودی شبیه همان احراز هویت دو مرحله ای است با این تفاوت که مثل جی میل از طرف کاربر به سرویس پیشنهاد داده نمی شود. چراکه به خاطر این مسئله تنها تعداد اندکی از کاربران جی میل واقعا از این قابلیت استفاده می کند. هدف مایکروسافت پیدا کردن راه حلی قوی تر است که بیش از یک درصد کاربران را مشتاق به فعال کردن آن نماید.
وقتی ازسخنگوی گوگل پرسیده شد : چه میزان از کاربران شما این قابلیت احراز هویت دو مرحله ای را فعال کرده اند؛ وی پاسخ داد: ما میلیون ها کاربر داریم که هم اکنون از این سیستم استفاده می کنند و روازنه نیز هزاران نفر به آنها افزوده می شود.
سیستم احراز هویت دو فاکتوری جی میل، اخیرا به خصوص پس از هک شدن تاریخی مت هونان، خبرنگار Wired ، که با یک حمله تمام اطلاعات موبایل، تبلت و لپ تاپش را از دست داد ،توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از دلایلی که هکر ها توانستند به اکانت و در نتیجه دستگاه های هونان دست یابند ، عدم فعال سازی همین قابلیت بود.
شما دوست دارید مایکروسافت چه روش های امنیتی را در Outlook.com پیاده کند؟

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.