Proloquo۲Go؛ اپلیکیشنی برای بهبود تعامل اجتماعی کودکانی که مشکل تکلم دارند

یکی از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار برای کودکان که با مشکل ارتباط کلامی روبرو هستند، جنس صدای گوینده نرم‌افزار است. در برنامه‌های کاربردی مشابه تبدیل متن به صوت اغلب از صدای یک مرد یا زن بزرگسال استفاده شده است، اما گوینده Prologue2Go کودکی با صدای لطیف است. این امر باعث می‌شود کودکان هم سن و سال او با صدای گوینده این نرم‌افزار بیشتر ارتباط برقرار کنند.
نسخه ۲/۱ نرم‌افزار از دو صدای دختر و پسر خردسال استفاده می‌کند که نام آنها «جاش» و «الا» هست. آخرین نسخه از Prologue2Go با قیمت ۱۹۰ دلار در iTunes به فروش می‌رسد، اما کاربرانی که نسخه‌های قبلی این برنامه را داشته باشند می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی این دو صدای جدید را دریافت کنند.
صدای دو گوینده نرم‌افزار Prologue2Go واقعا صدای دو دختر و پسر خردسال است. این در حالی است که نرم‌افزارهای دیگر یا فاقد چنین قابلیتی است و یا طراحان صدای افراد بزرگسال را با جلوه‌های کامپیوتری به صدای کودکان تبدیل می‌کنند که نتیجه کار صدایی روباتیک و غیر طبیعی است.

طراحان نرم‌افزار Prologue2Go علاوه بر صدای این دو کودک که با لهجه آمریکایی به بیان کلمات می‌پردازند، دو صدای مخصوص کاربران بریتانیایی نیز ضبط و ارایه کرده اند.
Prologue2Go که برای iOS اپل طراحی شده است ده‌ها هزار کاربران کم سن و سال با مشکلاتی نظیر در خودماندگی و اختلالات گفتاری را به خود جذب کرده است. طراحان این نرم‌افزار تخمین می‌زنند که ۸۰ درصد از کاربران Prologue2Go را افراد زیر ۱۸ سال و ۶۰ درصد را نیز کاربران زیر ۱۱ سال تشکیل می‌دهند. صداهای جدید این برنامه کاربردی برای استفاده کاربران ۶ تا ۱۴ ساله طراحی شده است. انتظار می‌رود این نرم‌افزار به زودی به پلتفرم‌های دیگر مانند آندروید نیز راه پیدا کند.

نسترن صائبی / NYTimes

۴۰۳۲۱

دانلود talking_ using iPad   دانلود talking_ using iPad


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.