Texus Instrument تولیدکننده ی پردازنده‌های OMAP برای گوشی ها و تبلت ها، از این عرصه کناره گیری می کند

اگر با دنیای گوشی‌ها آشنا باشید و تا به حال پردازنده‌ی گوشی‌ها را مقایسه کرده‌ باشید حتماً کلمه‌ی OMAP را به خاطر می‌آورید. OMAP پردازنده‌های تولید شده توسط کمپانی Texus Instrument است. یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده برای گوشی‌ها و تبلت‌ها، اما دیگر SoCهای OMAP را نخواهیم دید! علت این است که تگزاس اینسترومنت بالاخره تصمیم گرفته از این صنعت کناره‌گیری کند.

در سال‌های اخیر OMAPها روز به روز محبوبیت خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر بیشتر کمپانی‌ها سراغ محصولات Qualcomm رفته‌اند. در این میان Samsung و Apple هم می‌خواهند محصولات خودشان را توسعه دهند (Exynos و A6). بزرگ‌ترین اشکال OMAPها فقدان مودم نسل سوم یا چهارم برای اتصال اینترنتی روی SoC است و سازنده‌ها مجبور می‌شدند از چیپ‌های رادیویی جداگانه استفاده کنند. نتیجه این بود که مصرف باتری بیشتر شده و هزینه‌ی تولید افزایش می‌یافت. لذا استفاده از SoCهای کامل کمپانی کوآلکام به نظر منطقی‌تر است.

تگزاس اینسترومنت اعلام کرده که سراغ بازارهای بزرگ‌تر صنعت مثل خودرو می‌رود.

قرار بود OMAP 5 اولین چیپ‌ست دارای ۲ هسته‌ی Cortex-A15 باشد و حالا می‌بینیم که سرنوشت این چیپ‌ست نامشخص است. با توجه به سهم بزرگ این کمپانی در صنعت پردازنده‌های موبایل، در بازار شاهد اختلال نسبتاً بزرگی خواهیم بود.

منبع: gsmarena

مطالب مرتبط

  • آیا پردازنده ی گوشی iPhone 5 یا A6 را اپل خودش طراحی کرده است؟
  • ARM اعلام که که قدرت پردازنده‌ی Mali به اندازه ی XBOX 360 و PS3 است
  • راهنمای خرید کارت گرافیک بر اساس قیمت (مرداد ۹۱)
  • سامسونگ اولین چیپ‌های مبتنی بر Cortex A15 و نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی ARM، را برای رکورد شکنی تولید می کند
  • تبلت‌ های سامسونگ با ویندوز RT در ماه اکتوبر رونمایی می شوند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.