آلبوم ˝سایه تنهایی˝ انتشار یافت

۲۸م دیماه ،

آلبوم ˝سایه تنهایی˝ با صدای شاهد طباطبایی و حضور اردشیر و ارسلان کامکار، با یادی از دکتر حسین عمومی، استاد آواز ایرانی، از سوی موسسه آوای باربد انتشار یافت.

به گزارش هنرآنلاین، آهنگسازی این آلبوم را مهدی سالاری‌نسب و تنظیم آن را کاوه سروریان به عهده داشته‌اند.

اردشیر کامکار، کاوه سروریان، ارسلان کامکار، پدرام فریوسفی، میثم مروستی، پانیذ فریوسفی، کریم قربانی، علیرضا خورشیدفر، فرشید حفظی‌فرد، مسعود غریب‌نواز، علیرضا شیبانی، حسین پورمعین، پریچهر خواجه، کوروش دانایی و سورنا صفایی گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

شاهد طباطبایی در «سایه تنهایی»، آثاری از حسین منزوی، سهراب سپهری، فریدون مشیری، شهریار و سعدی را در دستگاه‌های دشتی، راست‌پنج‌گاه، همایون، ابوعطا، چهارگاه و بیات اصفهان اجرا کرده است. مخاطب با شنیدن این اثر، برای اولین بار صدای خواننده آن را تجربه خواهد کرد.

میرعلی‌نقی منتقد حوزه موسیقی در این‌باره می‌نویسد: «آوازهایی که در این آلبوم می‌شنوید، گواه توجه دقیق خواننده‌ی آن‌ها به میراث شعر کلاسیک فارسی است. آوازهای این مجموعه، اصلا بر اساس نگاه شعرمحور شکل گرفته است، به‌ویژه از شعرایی که آثار آن‌ها کم‌تر از حافظ، سعدی و مولانا شنیده شده است.»

شاهد طباطبایی نیز در پشت جلد این آلبوم دربارهٔ تجربیاتش در آواز ایرانی نوشته است: «بزرگ‌ترین فرصتم در آواز، آشنایی با استاد بزرگ روان‌شاد دکتر حسین عمومی بود که محضر درسش آمیزه‌ای بود فراتر از آواز و موسیقی، یعنی مشق فرهنگ. به همراه آن چندگاهی نیز در خدمت استاد منوچهر غیوری، نوازنده چیره‌دست نی، درس آواز گرفته، بهره‌ها بردم.

با این حال مشق فرهنگ، راهم را به دانشگاه و رشته‌ فلسفه کشاند، اما هرچه دانشگاهی‌تر شدم، کمتر هنری ماندم. نزدیک به یک دهه به درازا کشید تا توانستم زیر بار سنگین این دو جذبه‌ی به ظاهر ناهمگون، به توازن رسیده، راهم را بیابم.»

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.