ابرخودرو انگلیس شکست خورد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ابرخودرو انگلیس شکست خورد

ابرخودرو انگلیس شکست خورد

ممتازنیوز: پروژه ابرخودروی مافوق صوت انگلیس به سبب بروز مشکلات مالی و تحقیقاتی به سال ۲۰۲۴ میلادی موکول شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، پروژه ابر خودرو مافوق صوت متشکل از یک موتور موشک هیبریدی با سوخت هیدورکسیل ترمینیتد پلی بوتادین (HTPB)، موتور جت جنگنده Eurofighter-Typhoon و موتور فرمول یک Cosworth است.
وزن ابرخودرو مافوق صوت به طول ۳٫۶۵ متر بیش از ۴۵۰ کیلوگرم است و سرعت آن بالغ بر بیش از یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می گردد.
مرحله اول آزمایش موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت Bloodhound سال ۲۰۱۲ در جنوب غربی انگلیس با موفقیت آزمایش شد، اما بر خلاف وعده قبلی تیم طراحی مبنی بر آزمایش دور دوم در تابستان ۲۰۲۴، اجرای این پروژه با مشکلات مالی و تحقیقاتی مواجه شده است.
دیوید ویلترز، مدیر پروژه ابرخودروی مافوق صوت Bloodhound در یک نشست خبری تأکید کرد: طراحی و ساخت ابرخودرویی که قادر به شکستن رکورد سریعترین سرعت زمینی باشد، با یک گروه کوچک و بودجه محدود بسیار دشوار است.
ویلترز خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در مسیر طراحی و آزمایش بخش های مختلف خودرو به ویژه در بحث قوانین فیزیک به وجود آمده است به زمان بیشتری برای تکمیل و ساخت نیاز داریم و در صورت حصول شرایط، ابرخودروی مافوق صوت تا سال ۲۰۲۴ آماده رکوردشکنی خواهد شد.
پروژه ابرخودرو مافوق صوت Bloodhound با حمایت مالی وزارت دفاع انگلیس و بودجه ۱۶ میلیون دلاری در دست اجراست.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.