امروز در بازار آزاد ارز چه گذشت؟

به گزارش منابع خبری متعدد در حدود ساعت ۱۳ مرز ۳۵۰۰ شکسته شد و معاملات صرافان با احتیاط بیشتری همراه شد. پس از ساعت ۱۴ شتاب کاهش قیمت ها سرعت گرفت و صرافان خرید خود را متوقف کردند. تا لحظه تنظیم خبر حدود قیمتی ۳۴۶۰ و ۳۴۰۰ شکسته شده و قیمت ها در ۳۳۶۰ تومان اعلام می شود.

گزارش های متعدد حاکی از آن است که بازار آزاد ارز به سبب کاهش شدید قیمت ها از ظهر امروز شرایط ملتهبی به خود گرفت به نحوی که در ساعات پایانی معاملات خریداری برای ارز یافت نمی شد. صبح امروز قیمت ها با کمی افزایش نسبت به روز گذشته کار خود را در حدود ۳۵۵۰ آغاز کرد اما به ناگاه در نیمه روز و حدود ساعت ۱۲ زمزمه کاهش قیمت ها آغاز شد و ابتدا قیمت ها ۲۰ تا ۳۰  تومان کاهش یافت.

 به گزارش منابع خبری متعدد اما در حدود ساعت ۱۳ مرز ۳۵۰۰ شکسته شد و معاملات صرافان با احتیاط بیشتری همراه شد. پس از ساعت ۱۴ شتاب کاهش قیمت ها سرعت گرفت و صرافان خرید خود را متوقف کردند. تا لحظه تنظیم خبر حدود قیمتی ۳۴۶۰ و ۳۴۰۰ شکسته شده و قیمت ها در ۳۳۶۰ تومان اعلام می گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین اما سیاستهای بین المللی، چشم انداز امکان مذاکره و نیز قرار گیری رامنی و اوباما رودرروی یکدیگر در ساعات اولیه بامداد فردا، دلیل اصلی پایین آمدن قیمت در بازار آزاد بوده است. هرچند برخی دلایل این کاهش قیمت را دخالت بانک مرکزی در بازار و یا نتیجه جلسه دیروز تیم اقتصادی دولت با مجلس می دانند به گزارش ارانیکو اما از سوی دیگر فعالان صنعت اخبار مثبت از سوی اتاق مبادلات ارزی را بر روی این قیمت ها موثر می دانند.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که قیمت ها فردا چه تغییراتی خواهند داشت. همچنین تغییرات قیمتی طی دو هفته مانده به انتخابات آمریکا نیز حایز اهمیت است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.