ایتالیا به چهار تیم برتر پیوست / انگلیس از صعود بازماند

خبرگزاری آریا – تیم ملی فوتبال ایتالیا در پایان ماراتن نفس‌گیر ۱۲۰ دقیقه ای در ضربات پنالتی بر حریف غلبه کرد و حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شد.  

به گزارش خبرگزاری آریا ، دو تیم انگلیس و ایتالیا آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ را برگزار کردند که این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید و ایتالیا در ضربات پنالتی انگلیس را از پیش رو برداشت تا در نیمه نهایی حریف آلمان شود.
از همان دقایق ابتدایی شاهد بازی زیبایی از هر دو تیم بودیم. در دقیقه ۳، ده‌روسی شوت محکم و سرضربی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد. دو دقیقه بعد، بازیکنان انگلیس حمله خطرناکی را روی دروازه ایتالیا ترتیب دادند. جانسون درون محوطه جریمه ایتالیا صاحب توپ شد اما درخشش بوفون که با یک دست ضربه جانسون را مهار کرد، باعث بسته ماندن دروازه ایتالیا شد.
در دقیقه ۱۴، جانسون توپی را برای وین رونی سانتر کرد اما ضربه سر شیرجه‌ای این بازیکن از بالای دروازه ایتالیا راهی اوت شد. در دقیقه ۲۵، ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیا در موقعیت تک به تک با جو هارت قرار گرفت اما آن قدر در زدن ضربه نهایی تعلل کرد تا جان تری از پشت سر رسید و سد راه توپ او شد.
بالوتلی در دقیقه ۳۲ یک بار دیگر موقعیت گلزنی داشت اما ضربه آکروباتیک او در دستان هارت آرام گرفت. چند لحظه بعد، وین رونی با پشت پا، توپ را در اختیار ولبک قرار داد ولی شوت محکم این مهاجم درون چارچوب دروازه ایتالیا نبود.
در دقیقه ۴۱، پیرلو پاس بلندی را به درون محوطه جریمه انگلیس فرستاد و در ادامه، کاسانو با ضربه سر توپ را در اختیار بالوتلی گذاشت اما این بازیکن باز هم در گلزنی ناکام بود و توپ او با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست گلی نداشته باشد.
نیمه دوم هم مثل نیمه نخست، پرهیجان و زیبا آغاز شد. در دقیقه ۴۸، ده‌روسی درون محوطه جریمه انگلیس صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او که از فاصله چند متری دروازه زده شده بود، با فاصله کمی به بیرون رفت.
در دقیقه ۵۲، ده‌روسی از پشت محوطه جریمه انگلیس اقدام به شوتزنی کرد که هارت ضربه او را دفع کرد. در ادامه، بالوتلی ضربه‌ای به توپ زد که این بار نیز هارت با پا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و در نهایت توپ زیر پای مونتولیوو افتاد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت تا انگلیسی‌ها نفس راحتی بکشند.
در دقیقه ۶۰، بالوتلی توپی را که درون محوطه جریمه انگلیس سانتر شده بود با سینه کنترل کرد و ضربه آکروباتیکی را به سمت دروازه هارت فرستاد که این بار نیز توپ او درون چارچوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

شوت محکم ده‌روسی در دقیقه ۳ که به تیر دروازه انگلیس خورد
در دقیقه ۶۵، والکات توپی را درون محوطه جریمه ایتالیا سانتر کرد و یانگ اقدام با یک ضربه محکم دروازه بوفون را هدف گرفت اما توپ او پس از برخورد با مدافعان ایتالیا راهی کرنر شد. در دقیقه ۷۵، بوفون ضربه‌ای را که رونی با پشت سر به سمت دروازه فرستاد بود، مهار کرد.
در دقیقه ۸۱، دیامانتی در بدو ورودش به زمین، شوت محکمی روانه دروازه انگلیس کرد اما هارت این توپ را در اختیار گرفت. در دقیقه ۸۹، نوچرینو توپ را در درون محوطه جریمه انگلیس کنترل و سپس اقدام به شوتزنی کرد اما جانسون سد راه توپ شد تا حاصل این حرکت تنها یک کرنر برای ایتالیا باشد.
بازیکنان انگلیس چیزی نمانده بود که در آخرین لحظات نیمه دوم به گل برسند. سانتر کول، توپ را به کارول رساند و این بازیکن با یک ضربه سر، توپ را در اختیار رونی قرار دارد اما ضربه برگردان مهاجم منچستر یونایتد از بالای دروازه ایتالیا راهی اوت شد تا این بازی در پایان ۹۰ دقیقه، با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد و دو تیم شانس خود را در وقت‌های اضافه امتحان کنند.
در دقیقه ۱۰۱، دیامانتی مهاجم ایتالیا ضربه فنی و نرمی را به سمت دروازه انگلیس فرستاد که توپ او پس از برخورد با تیر عمودی دروازه، راهی اوت شد. این بهترین فرصت دو تیم در نیمه نخست وقت‌های اضافه بود.
در نیمه دوم وقت‌های اضافه، ایتالیا سراپا حمله بود و انگلیسی‌ها با تجمع در نیمه زمین خود، دل به ضد حمله‌ها بسته بودند. در دقیقه ۱۱۵، دیامانتی توپ را درون محوطه جریمه انگلیس برای نوچرینو سانتر کرد و این بازیکن نیز موفق شد با یک ضربه سر دروازه انگلیس را باز کند اما پرچم کمک‌داور که به نشانه آفساید بالا رفته بود، مانع خوشحالی ایتالیایی‌ها شد.
در چند دقیقه باقی‌مانده، فشار بازیکنان ایتالیا روی دروازه انگلیس ادامه یافت اما این تیم نتوانست به گلی برسد تا بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی صفر بر صفر ختم شود و ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم راه‌یافته به نیمه نهایی باشد.
در ضربه پنالتی اول، بالوتلی برای ایتالیا پشت توپ ایستاد و ضربه خود را وارد دروازه انگلیس کرد. در طرف مقابل، استیون جرارد کاپیتان انگلیس هم پنالتی نخست تیمش را به گل تبدیل کرد.
پس از او، مونتولیوو در زدن پنالتی ناکام بود و توپ او به اوت رفت. وین رونی پنالتی‌زن دوم انگلیس بود که موفق شد ضربه خود را در خلاف جهت حرکت بوفون تبدیل به گل کند تا انگلیس از حریف خود پیش بیفتد.
در سومین پنالتی ایتالیا، پیرلو پشت توپ ایستاد و با یک ضربه چیپ دروازه هارت را باز کرد. پس از او، ضربه اشلی یانگ به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا دو تیم در پنالتی‌ها با هم مساوی شوند.
نوچرینو پنالتی چهارم ایتالیا را در خلاف جهت حرکت هارت تبدیل به گل کرد. در طرف مقابل، اشلی کول پشت توپ ایستاد ولی بوفون با درخشش خود، این ضربه پنالتی را مهار کرد تا ایتالیا در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار بگیرد.
دیامانتی نیز آخرین پنالتی ایتالیایی‌ها را به گل تبدیل کرد تا این تیم حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی شده و انگلیس با این رقابت‌ها وداع کند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیک کیف اوکراین
هوا: صاف، ۲۴ درجه سانتی‌گراد، رطوبت ۴۱ درصد
داور: پدرو پروئنکا (پرتغال)

ترکیب دو تیم:
انگلیس: هارت، جانسون، کول، تری، لسکات، جرارد، یانگ، میلنر (والکات ۶۱)، پارکر (هندرسون ۹۴)، رونی، ولبک (کارول ۶۰)
ایتالیا: بوفون، بالزارتی، آباته (ماجو ۹۰+۱)، بارزالی، بونوچی، مارکیزیو، ده‌روسی (نوچرینو ۸۰)، مونتولیوو، پیرلو، بالوتلی، کاسانو (دیامانتی ۷۸)

مالکیت توپ: ایتالیا ۶۴ درصد – انگلیس ۳۶ درصد


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.