تأثیر دارچین در میزان قندخون بیماران دیابتی نوع ۲

پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان نامه خود به بررسی تأثیر دارچین میزان قندخون بیماران دیابتی نوع نوع ۲ پرداخت.

مریم تولیت دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پرستاری گرایش داخلی جراحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سراسر دنیا، شیوع دیابت نوع ۲ به سرعت در حال افزایش است،‌ اصلاح رژیم غذایی در این بیماری به کنترل قند خون کمک می کند.
 
وی گفت: گیاهان سنتی و ادویه ها معمولاً جهت کنترل قند خون استفاده می شود که در بین این ادویه ها دارچین دارای بیشترین اثر است.
 
تولیت تصریح کرد:‌ تحقیقات داده است که افزودن دارچین به رژیم غذایی باعث کاهش قند خون سرم می شود با توجه به اختلاف رژیم غذایی شاخص توده بدنی و نوع داروهای مصرفی،‌ تحقیق مشابه در جمعیت دیابتی ایران انجام نگرفته است.
 
وی اظهار کرد: در این مطالعه با مصرف یک گرم دارچین به مدت ۶۰ روز قندخون بیماران دیابتی نوع ۲ تغییر معنی داری نیافت. بنابراین نمی توان دارچین با این مقدار و این مدت را جهت درمان دیابت نوع ۲ به عموم افراد توصیه کرد ولی پیشنهاد می کنیم این مطالعه با دوز بالاتر دارچین روی قند خون بیماران دیابتی انجام شود./عط


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. ali.fcfooladiii:

    سلام دوستان دیابتی من دیابت نوع ۲ دارم حتما این روشو استفاده کنید یعنی زردچوبه رو روزانه در اب ولرم رو به گرم روزی یک لیوان مصرف کنید یا دو روزی ۱ لیوان یک لیوان اب ولرم رو به گرم و یک قاشق چای خوری زرد چوبه اضاف کنید هم بزنید و بخورید روش خوبی برای کاهش دادن است

  2. مهرسا:

    Salam man baraye babam emtehan kardam va pas az 40 roz masrafe chaee darchin ghande khonesh khili ziad paeen amad
    Alhamdolellah
    MoChakerr

  3. مهرسا:

    Salam man baraye babam emtehan kardam va pas az 40 roz masrafe chaee darchin ghande khonesh khili ziad paeen amad
    Alhamdolellah
    Mo

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.