تخلف میلیاردی آهن و مصالح فروشان

۲۱م دیماه ،

به گزارش نوساز، ˈمجتبی فراهانیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: درهشت ماه اول امسال بیش از ۱۳۲ هزار مورد بازرسی از وضعیت قیمتی و توزیع انواع مصالح ساختمانی انجام شده است.

وی توضیح داد: از مجموع بازرسی های انجام شده درحوزه تولید، عرضه و توزیع مصالح ساختمانی، در مجموع ۵ هزار و ۸۳۲ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۴۴ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۰۶ ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

فراهانی در ادامه در مورد بازرسی در بخش سیمان اظهار کرد: از آغاز طرح تاکنون، ۳۸ هزار و ۳۲۸ مورد بازرسی صورت پذیرفته و بر اساس آن، یک هزار و ۷۹۰ مورد پرونده تخلفاتی برای واحدهای صنفی و محتکران کالا با ارزش حدود ۵۸ میلیارد ریال تنظیم و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شده است.

معاون بازرسی ورسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ازمصرف کنندگان وتولیدکنندگان دربارهٔ بازرسی های انجام شده درحوزه آهن آلات نیز گفت: از مجموع ۲۷ هزار و ۷۰۹مورد بازرسی در این بخش ، در مجموع یک هزار و ۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

فراهانی با اشاره به انجام ۱۳ هزار و ۷۸۹ بازدید از مراکز تولید و عرضه آجر طی این بازه زمانی افزود: در مدت مذکور، در این بخش بیش از ۲۶۱ مورد تخلف شناسایی و برای متخلفین پرونده هایی به ارزش ۸۶ میلیارد و ۲۶۳ هزار ریال تشکیل شده است .

وی تصریح کرد: در این مدت زمانی ، از مجموع ۱۳ هزار و ۵۱۹ مورد بازرسی صورت گرفته در حوزه شن و ماسه ، ۴۹۸ پرونده تخلف تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که مجموع ارزش پرونده های متشکله بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فراهانی اظهار داشت: از آغاز طرح تا پایان آذرماه سال جاری ، بازرسان سازمان های صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور ۳۹ هزار و ۱۷ مورد بازرسی دیگر هم در بخش های مرتبط با مصالح ساختمانی انجام داده اند که براساس آن پرونده ۲ هزار و ۲۷۵ واحد متخلف با ارزش ۸۰ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال تنظیم و به مراجع ذیصلاح جهت رسیدگی ارسال شده است.

این مقام مسئول در پایان افزود : جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‎کننده از اهداف این طرح بوده و با هر گونه احتکار ، اجتناب از عرضه مصالح ساختمانی و اخلال در تولید و توزیع برخورد می‎ شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.