تعطیلات در اجلاس سران/ پرونده

امید کریمی: انگار نه انگار که یک هفته پیش، تمام مملکت برای ۵ روز و به دلیل عید فطر، تعطیل بوده است. تهرانی ها همچون مردمی سخت کوش که فرصتی برای تفریح و سفر ندارند، زوق زده و با اشتیاق از تعطیلات دستگاه های دولتی در زمان برگزاری اجلاس سران استفاده کردند و به سفر رفتند.

تعطیلات نطلبیده اجلاس سران عدم تعهد، برای تهرانی ها فرصت سفر فراهم کرد و برای شهرهای مقصد هم رونق گردشگری. عمده مسافران هم راهی شمال کشور شدند؛ گیلان و مازندران. همان جایی که هفته پیش سیل امد.

تهران در شرایطی هنوز هم این روزها در تعطیلات به سر می برد که از یک ماه پیش زمزمه تعطیل شدن ادارات دولتی شنیده شد. همان زمان که محمود احمدی نژاد و وزیران و معاونانش برای دعوت از سران کشورهای عضو گروه نم روانه کشورهای دور و نزدیک شدند تا آنها را به ایران بکشانند. علی سعیدلو معاون امور بین اللمل رئیس جمهور از تعطیلی پنج روزه این مراسم خبر داد و البته استانداری هم اظهار بی اطلاعی کرد. اما بالاخره تهران ۵ روز تعطیل شد (اینجا، اینجا، اینجا، اینجا ، اینجا، اینجا ، اینجا و اینجا)

اما خب طبیعی بود که برای تامین امنیت حدود ۹ هزار مقام عالی رتبه، شهر باید تغییراتی داشته باشد؛ مثل ممنوعیت تردد خودروهای سنگین و یا محدود شدن مقطعی تردد در برخی خیابان ها (اینجا، اینجا، اینجا، اینجا و اینجا)

همچنین محدودیت هایی برای پرواز در فرودگاه مهرآباد هم ایجاد شد (اینجا و اینجا)

اما این تعطیلی بدون حاشیه و شایعه هم نبود. هنوز دولت در شش و بش تعیین روزهای تعطیل تهران بود که شایعاتی غیر رسمی درباره تعطیل بودن چند منطقه از تهران شنیده شد؛ ۱-۶ و ۱۱٫ یعنی منطقه برگزاری اجلاس، منطقه فراگیر هتل های تهران و منطقه ای که بیت رهبری و دفتر ریاست جمهوری را دربر می گیرد. اما این هم تکذیب شد (اینجا)

حجم شایعات تعطیلی آنقدر بالا بود که درواقع یکی از کارهای استانداری و نیروی انتظامی پاسخ دادن به این شایعات شد. به عنوان مثال وقتی اسدالله عسگراولادی به تعطیلات تهران واکنش داد، خبر رسید که بازار تهران و شعب منتخب همه بانکها باز است. (اینجا، اینجا، اینجا و اینجا)

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.