توصیه هایی برای سالم ماندن در آلودگی هوا

۱۲م آذر ،

آلودگی هوای زمستانی از پنج شنبه هفته قبل آغاز شده است. هرچند اهالی پایتخت و شهرهای بززگ عادت دارند در این هوا زندگی کنند، اما برای کم نشدن عمر در این هوا پیشنهاد هایی وجود دارد.

ممتازنیوز: وزارت بهداشت به سالمندان و زنان باردار پیشنهاد کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده اجتناب کنند.

گروه های آسیب پذیر جسمی مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان ، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان درهوای آلوده بیشتر از روزهای عادی در معرض آسیب قرار می گیرند.

همچنین اشخاصی که دچار بیماری زمینه ای تنفسی می باشند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است دچار مشکل حاد تنفسی شده و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنند.

کودکان نیز به سبب اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان بطور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می شوند.

ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خوداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه ، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت ها را نیز مختل می کند.

افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهور ، کارکنان پایگاه های اورژانس ، هلال احمر ، کارکنان شهرداری ها و خدمات شهری ) و همچنین کودکان و اشخاص سالخورده باید از وسایل حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

غیر از اینها پیشنهاد شده است در این روزها روزانه حداقل یک لیوان شیر بخورید و لبنیات را در تمام وعده های غذایی جا بدهید، مثل دوغ و ماست. پیشنهاد بهتر هم استفاده از دستگاه های تهویه هوا در خانه است.

خبرآنلاین


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.