رفع سیاهی و تیرگی ناحیه تناسلی و دیگر اندام های بدن

برای رفع سیاهی و تیرگی ناحیه تناسلی کرم لایه بردار یا روشن کننده میتواند مفید باشند ولی برای رفع تیرگی دیگر اندام های بدن مثل زیر بغل باید پزشک تجویز کند که البته تاثیر آن هم موقت است و همچنین اول باید علت تیرگی مشخص شود!

رفع سیاهی و تیرگی ناحیه تناسلی و دیگر اندام های بدن

علت تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

هیپرپیگمانتاسیون، یا افزایش رنگ پوست غالبا بدلیل تولید بیش از اندازه، شکل گیری غیر طبیعی و توزیع غیر طبیعی رنگدانه ملانین رخ می دهد، که رنگ قهوه ای تیره یا سیاه پوست، مو، غشاء مخاطی، ناخن، بافت مغز، قلب و بخشی از چشم را به عهده دارد.

این تغییرات می تواند واکنش غیر طبیعی سایر رنگدانه های پوست مثل کاروتنوئید (مسئول رنگ زرد)، اکسی گلوبین (رنگ قرمز) و هموگلوبین (رنگ آبی) باشد.

هیپرپیگمانتاسیون غالبا بدلیل قرارگیری در معرض آفتاب رخ می دهد، اگر چه علل دیگری از جمله علل متابولیک، هورمونی، نئوپلاستیک و اختلالات التهابی، مسمومیت شیمیایی، داروها، نقایص ژنتیکی، آسیب حرارتی، رادیاسیون و مواد حساس کننده به نور بر روی پوست نیز مطرح هستند.

انواع گوناگونی از تیرگی های خوش خیم بطور معمول دیده می شود. اختلالات تغذیه ای مزمن نیز ممکن است فرد را به سوی اختلالات پیگمانتاسیون پیش ببرد.
هیپرپیگمانتاسیون مزمن و بدون علامت می تواند فرد را از نظر روانی و اجتماعی تحت تاثیر قرار دهد. این اختلال می تواند با شدت و محل متفاوت دیده شده و به مرور کم رنگ تر شود.

علل مختلفی می تواند باعث سیاهی و تیرگی زیر بغل و کشاله ران پوست گردد، که مهمترین آن عبارتند از:

۱- آکانتوزیس نیگریکانس: یکی از عوامل سیاهی بدن (تیرگی زیر بغل و کشاله ران  باعث تغییر رنگدانه های پوست در نواحی چین های پوستی می گردد و غالبا با خال گوشتی پوست همراه است. این مشکل غالبا در افراد جوان تر از ۴۰ سال دیده می شود و معمولا بصورت ژنتیکی منتقل می شود.
این مشکل اغلب با چاقی یا اختلالات غدد درون ریز از جمله هیپوتیروئیدیسم یا هیپرتیروئیدیسم، آکرومگالی، بیماری پلی کیستیک، دیابت و کوشینگ همراه است.اگر این مشکل در افراد بالای ۴۰ سال دیده شود، معمولا با بدخیمی همراه است.

۲- اریتراسما: یکی دیگر از دلایل تیرگی بدن اریتراسما است.یک عفونت سطحی مزمن در نواحی که روی هم قرار می گیرد از جمله زیر بغل، زیر سینه ها و کشاله ران می باشد. عامل ایجاد کننده آن نوعی کورینه باکتریوم است که در پوست نرمال دیده می شود. بروز این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود ولی در هر سنی قابل رویت است. علائم بصورت تیرگی چین های بدن که بیشتر مرطوب می مانند، دیده می شود. ممکن است عفونت غیر علامت دار باشد و دوره بیماریها ممکن است از چند ماه تا چند سال وجود داشته باشد. گسترش عفونت به تنه و بازو امکان پذیر است. بیشتر بصورت لکه های قهوه ای و گاهی قرمز دیده می شود و ممکن است پوسته دار نیز باشد. بیشتر در نواحی کشاله ران زیر بغل و زیر سینه ها دیده می شود.

۳- اینترتریگو: یکی دیگر از دلایل سیاهی بدن در ناحیه زیر بغل و کشاله ران است ،یک مشکل التهابی چین های پوستی است که با گرما، رطوبت، اصطکاک و عدم عبور جریان هوا بدتر می شود. ممکن است بر روی آن باکتریها، قارچ یا ویروس سوار شوند و باعث ایجاد عفونت شوند.
این مشکل اغلب، نواحی تناسلی کشاله ران و چین های شکمی دیده می شود این مشکل اغلب در افراد چاق و دیابتی ها دیده می شود.این بیماری با خارش و سوزش چین ها همراه است. معمولاً بصورت فصلی است و با عدم رعایت بهداشت بدتر می شود.

۴- تینه آورسیکالر: این بیماری نوعی عفونت قارچی سطحی و خوش خیم پوست است که با ضایعات لکه ای تیره یا روشن بر روی سینه و پشت مشخص می شود. در افراد مستعد، عودهای مجدد پس از درمان دیده می شود.عامل ایجاد کننده آن مالاسزیا فوفور است که نوعی فلور نرمال پوست است و در همه افراد بالغ دیده می شود. بیشتر در آب و هوای گرم و مرطوب دیده می شود. ممکن است بر سطح ضایعات پوسته های ریزی مشاهده شود و معمولا فرد خارش بسیار مختصری دارد.

۵- کاندیدیاز: عفونت قارچی پوست که توسط کاندیدا آلبیکنس ایجاد می شود. که پوست و گاهی غشاء مخاطی را درگیر می کند. در افرادیکه دچار بیماریهای داخلی از جمله دیابت، سندرم کوشینگ، هیپوتیروئیدیسم، هیپرتیروئیدیسم هستند، عفونت شدیدتر خواهد بود.
از طرفی تغییرات هورمونی می تواند با تغییر رنگدانه پوست همراه باشد.با توجه به اینکه علل تیرگی بسیار متعدد است بررسی و معاینه کلنیکی جهت تشخیص علت بسیار مهم است. از این جهت مراجعه به متخصص پوست بسیار ضروری است. هیپرپیگمانتاسیون ممکن است حتی پس از درمان اختلال زمینه ای نیز باقی بماند.
استفاده از کرمهای بی رنگ کننده در مورد تیرگی که خصوصا عمقی تر باشد ممکن است مفید نباشد. در مواردی استفاده از ترکیبات لایه بردار کمک کننده است.

رفع سیاهی و تیرگی ناحیه تناسلی و سایر اندام های بدن

برای رفع سیاهی بدن کرم لایه بردار یا روشن کننده میتواند مفید باشند ولی برای بعضی نواحی بدن مثل زیر بغل باید پزشک تجویز کند که البته تاثیر آن هم موقت است و همچنین اول باید علت تیرگی مشخص شود!
استفاده از ژیلت میتواند موجب التهاب و سپس سیاهی و تیرگی بدن شود که میتوانید از صابونهای ضدالتهاب یا روشن کننده مثل بابونه استفاده کنید.
کرمهای لایه بردار و روشن کننده بیشتر برای صورت تهیه و تجویز میشود! بعضی کرمهای لایه بردار، روشن کننده هم هستند. البته کرمهای لایه بردار عوارض خاص  خود را دارند.بهترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از صابونهای گیاهی روشن کننده پوست مانند صابون ان جی و صابون روشن کننده گل سیتو و… میباشد.
در صورتی که تیرگی ناحیه تناسلی یا زیر بغل طبیعی باشد و مربوط به بیماری قند و … نباشد میتوانید برای روشن کردن و رفع تیرگی از صابون گیاهی ان جی استفاده کنید که از عصاره چند گیاه موثر در روشن کردن پوست تهیه شده و مانند صابون های عادی نیز میتوان از آن در شستشوی قسمتهای مختلف هم استفاده کرد.
صابون ان جی عوارضی ندارد و از داروخانه ها یا عطاریها قابل تهیه میباشد. این صابون بعنوان ضد جوش و ضد لک موجود است ولی روشن کننده هم هست. روشن شدن پوست دو تا سه دقیقه بعد از شستن آن ناحیه قابل رویت است.
از کرم برای روشن کردن آلت و دیگر موارد استفاده نکنید چون پوست آلت حساس است و همچنین از شستشوی زیاد آلت تناسلی با صابون و مخصوصا صابونهای معطر هم بپرهیزید!

خواص صابون ضدلک و ضد جوش ان جی: برای رفع التهابات پوست ، رفع جوش ، لطافت پوست ، روشن کردن پوست ، پاک کننده طبیعی پوست و پاک کننده آرایش صورت بانوان ، شادابی و شفافیت مو و تقویت پیاز مو. تهیه شده از بهترین عصاره گیاهان بابونه – ختمی سفید- سدر – حنا – رازیانه – مغزبادام تلخ – گل همیشه بهار –جوانه گندم کلدکم گلسیرین – اسانس گل یاسمن و … بدون هیچگونه مواد زیان آور. البته این صابون چون برای تقویت پیاز مو هم هست توصیه میکنم برای ناحیه تناسلی مصرف نکنید!

خواص صابون روشن کننده گل سیتو(پاویژ): روشن کننده و شفاف کننده پوست-محافظت پوست در برابر پرتوهای آزاد-برطرف نمودن لکه های ناشی از آفتاب سوختگی پوست-جلوگیری از تشکیل ملانین بر سطح پوست و ممانعت از تیرگی پوست
توجه : پس از مصرف این صابون ، استفاده از کرمهای ضد آفتاب ضروری است.

صابون بابونه :  روشن کننده و  ضدالتهاب: البته در مصرف برخی از این صابونها، باید کرم ضد آفتاب هم در کنار آن، برای صورتتان استفاده نمایید

گفته میشه بعضی دئودورانت های مارک نیوآ برای رفع تیرگی زیر بغل هم کاربرد دارند مانند این ها:

دئودورانت استیکی پرل نیوا – NIVEA DEODORANT PEARL & BEAUTY
اسپری دئودورانت انرژی فرش پودری نیوآ- زنانه ENERGY FRESH

از لیزر هم میتوانید برای رفع سیاهی و تیرگی بدن استفاده کنید البته برای برخی نواحی!

تا این لحظه ۱۱۶نظر ثبت شده
  1. مرجان:

    درمورد لبه های کوچک هم اصلا فکرشو نکنید و روش حساس نباشید چون در هر صورت از سرشونم زیااااده! تماااام!

  2. مرجان:

    سلام دوستان، بهترین روش واسه روشن تر شدن و بهتر شدن رنگ ناحیه تناسلی اینه که از روش موزدایی اپیلاسیون یا همون موم استفاده کنید و بلافاصله هر شب قبل از خواب ژل بعد از اصلاح سی گل به مدت چند هفته بزنید،به مرور زمان در طی چند ماه نتیجه رو میبینید. در ضمن استفاده ازکرم زینک اکساید هم هر روز بعد از اپیلاسیون خیلی جواب میده، با تشکر

  3. Nobody:

    یکی از مهمتریتن دلایل تیرگی مقعد و واژن تو کشورایی مثل هند و عراق و ایران و ….
    شستن واژن با آب و خشک نکردن اونه
    اگه دقت کنید کشور های اروپایی و آمریکایی اصلا واژن و مقعدشون سیاه نمیشه چون تو دستشویی در بیشتر مواقع از آب استفاده نمیکنن و خودشونو با دستمال توالت خشک میکنن

  4. akiiii:

    درضمن ۳ تا ۵ جلسه لیزر واژن مخصوص تیرگی هم فوقعلادس ک جلسه ای ۵۰۰ هزارتومنه بازم ب شرط نداشتن خودارضایی خشن،کسایی ک زالو درمانی و لیزر رو اسه صورتی کردن واژنشون دنبال کنن صد در صد نتیجه میگیرن چون ب چشم خودم دیدم.شک نکنید.فقط بازم میگم خوارضایی خشن نداشته باشید و در هر مرحله یک بار ارضا بشید هفته ای ۱دفعه و اگر بتونین با ازدواج جایگزینش کنین نیازتون رو،ک چ بهتر..پس خودتون رو دوست داشته باشید و خودارضایی نکنید ک تنها عامل تیرگی واژن هستش،من اینو توو ی کتاب خوندم،و هیچ کرم و ماسکی جواب چشمگیری نمیده عزیزانم.

  5. akiiii:

    خودارضایی ب روش مالشی و با تحریک کامل تیرگی دنبال نداره اما خودارضایی از طریق فشار آب و ارضا شدن و خودارضایی پی در پی باعث اول از همه قرمز شدن و باگذشت چندین دفعه خودارضایی بنفش و سپس قهوه ای و کبود شدن آلت تناسلی میشود، پس اگر اول تحریک شوید و ی خودارضایی مالشی ساده، آلت و واژنتون تیره نمیشه،اماکسایی ک کارشون از کار گذشته فقطو فقط با چندین جاله زالو درمانی رنگ واژنتون صورتی میشه بشرط اینکه خودارضایی خشن نداشته باشید،واسه بزرگی لبه های کوچک هم عمل لابیاپلاستی عالیه،دردناکه اما ارزششو داره

  6. Samira:

    منم از پماد زینک حتی برای جای جوش صورت استفاده میکنم نتیجه گرفتم ی ماهه

  7. شقایق:

    سلام ب همگی من هم‌این مشکلات رو داشتم اولا باید بگم ک واسه تیرگی لبه های کوچک و اطراف مقعد فقط حجامت خوبه یا آب پنیر طبی ک تو گوگل سرچ کنی میفهمی چه جور باید دزستش کنی یا میتونین از شربت راوند استفاده کنی و واسه کشاله ران و خود آلت از مخلوط شکر و آبلیموی تازه و کمی عسل استفاده کنی و ب مدت ۱۵ دقیقه ماساژ بدی تازه این کار واسه زانو و آرنج و قوزک پا هم عالیه و اینکه دو هفته یا یک هفته بسته ب میزان تیرگی ماست با آبلیموی تازه رو مخلوط کنی و هر روز ب مدت نیم ساعت بزاری بمونه و بعد از دوهفته از آبلیموی تازه و خیار و گوجه و سیب زمینی با هم استفاده کنی اینم هر روز و بعدش واسه ی هفته از شیر سرد و زردچوبه استفاده کن عالیه و یا اینکه با الکل صنعتی یا کلا ی الکل بزنی ب اون ناحیه و با یه پنبه ب آرومی لایه برداری کن ولی خیلی باید مراقب باشی بعد با صابون شیر یا گلنار قدیمی بشور خیلی خوبه ولی قبلش با صابون باید بشوری فکر کنم و واسه زانو قوزک پا قبل از حمام یا هر روز از وازلین استفاده کن و بعدش جوراب بپوش تقریبا چند ساعت قبل از حمام بعد تو هم لایه برداری کن خیلی خوبه تازه میتونی از آبلیمو و ماست هم واسه زانو و قوزک پا هم استفاده کنی و البته کرم QV هم خیلی خیلی خوبه همه این روش ها امتحان شدس

  8. a:

    دوستان عزیزم سلام نگران نباشید.بیشتر زنان ایرانی ناحیه تناسلیشون تیره هس و این مشکلی نداره.ولی برای روشن تر کردن پوست توصیه میکنم ب پزشک مراجعه کنید یا برید داروخونه بپرسید ک چ چیزی استفادت کنید تابهتر شه.شد شد نشدم نشد.بیخیال شین منم دخترم هم واژن و لبه هاش و کشاله ی رانم تیرس هم لبه های واژنم بزرگه

    • Samira:

      ایوووول عالی بود

  9. فاطمه:

    سلام .چرا شما یک درصد فکر اینو نمیکنید کسسی که میاد و فیلم های …. بازی میکنه یعنی یه قابلیتی داره ک دیگران ندارن از بین چند صد نفر انتخاب شده بعد اونوقت یه دختر ایرانی میاد خودشو با یه زن اروپای مقایسه میکنه
    خب عزیز من با خودت فکر کردی برای اینکه اون بره جلو دروبین چقدر کرم وگیریم وووو استفاده میکنه
    تو هیچوقت نمیتونی خودتو با اون مقایسه کنی
    تیرگی واژن هم یه چیز طبیعی حالا برای یه نفر بیشتر برای یه نفر کمتر .سعی کنید خودتون یا همسرتونو متقاعد کنید نه اینکه همش در حال مقایسه کردن باشیو و اعتماد به نفس خودتونو پایین بیارید

  10. Eli:

    😑

  11. مهدیه:

    زعفران وشیر روحتما امتحان کنین

  12. Sina:

    برای تیرگی پوست کل بدن چی خوبه (براثر افتاب)

  13. زهرا:

    من اصلا تا حالا از ژیلت یا تیغ استفاده نکردم و فقط با موم موها زادم رو برداشتم ولی نمیدونم چکار کنم واژنم و سوراخ مقعد و کشاله رآنم تیره هست نمیدونم چکار کنم…
    و از اینکه همسرم بخواهد دستگاه تناسلی من رو ببین خجالت میکشم و هر وقت ازم میخواهد طفره میرم
    البته هنوز ازدواج نکردیم و عقد هستیم
    آگه میشه ی راه حلی بگید

  14. دوخی خوزستان:

    سلام اصلان حنا به بکارت اسیب نمیرسونه منم حالت تناسلیم تیره بود از پودر موبر تیزبر اسفتاده کردم حالت تناسیلیم از تیرگی در اومد خیلی عالیه حتمان استفاده کنید

  15. zahra:

    زیربغل و واژنم سیاه بود،ازوقتی ipLمیرم خیلی بهتر شده .از۱۰۰درصدمیتونم بگم۶۰درصد،سفید،شده.خیلی راضیم.

    • نگار:

      لیزر،انجام دادی؟

  16. علی:

    اقایان اگر از واژن تیره دختران ایرانی شکایت دارن میتونن تشریف ببرن به یکی از کشور های اروپایی و از یه واژن سفید و پفکی لذت ببرن
    و خانم هایی که از الت کوتاه شوهرشون رنج میبرن میتونن برن به کشور های عربی که الت های ۴۰ سانتی انتظارشون رو میکشه

    • زهرا:

      دمت گرم باو

  17. mehdi:

    من فکر میکنم این یه مشکل ژنتیکی باشه چون همسر بنده طبق گفته خودش همیشه به دستگاه تناسلیش میرسیده و نظافت رو رعایت میکرده و تا حد امکان از تیغ استفاده نمیکرده ولی مشکل تیرگی دستگاه تناسلی رو داره طبق تحقیقات خودم اکثر نژاد های اسیایی تیرگی دستگاه تناسلی رو دارن مثل چینی ها ، هندی ها ، ایرانی ها و اعراب و …
    هیچ شکی نیست که دختران اروپایی سفید ترین و بهترین دستگاه تناسلی رو دارن پس نیاز نیست فکر خودتونو درگیر کنید و سعی کنید شوهرتونو به این موضوع قانع کنید
    و یکی از عواملی که مردان رو از رابطه دهانی برای خانما منصرف میکنه تیرگی یا بد بو بودن واژن هستش

  18. رضا:

    برای موهای زیر پوستی کسی راه حلی داره لطفا یه راهی بهم بگید هم برای سیاهی هم موهای زیر پوستی دارم دیوونه میشم

    • Zahra:

      سلام روی ناحیه تناسلی زالو بندازین فوق العاده صافو زیبا میشه جاشم نمیمونه

  19. رضا:

    سلام من هم مشکل سیاهی الت دارم حتی جوش قرمز هم میزنه لطفا کمکم کنید

  20. شیدا:

    خوب بود مرسی

  21. یه دوس:

    فقط حجامت و اینکه خودارضایی ترک بشه.من باحجامت نتیجه گرفتم الان مثل گل رز صورتیو زیباس

    • ملکه یخی:

      سلام میشه بیشتر توضیح بدی ممنون

  22. یه دوس:

    برای درمان تیرگی زیرچشم روزانه ۱۵ دقیقه یخ بمالید.اولش درد داره اما عادی میشه.در ضمن چشماتونو بافشار نمالید بالشتون هم کوتاه باشه.نتیجش ۲۰

  23. یه دوست:

    دلیل تیرگی آلت طوری که ثابت شده فقط خودارضاییه.برای درمان لبه های بزرگ لابیاپلاستی.وبرای تیرگی سه جلسه حجامت عام وبعداز آن چند جلسه حجامت مخصوص فقط و فقط از روی دو طرف باسن انجام شود.مطمعن باشید آلتتون نازو صورتی صورتی میشه.جواب گرفتم خودم.

    • الی:

      سلام دقیقا چند جلسه حجامت باسن لازمه؟و چه ناحیه ای؟ممنون

  24. آرزو:

    البته یادم رفت بگم من این روشو رو خورم یک سالیه پیاده کردم

    هم جوشهای صورت و بدنم رفته چون همیشه جوشهای قرمز و سر سیاه داشتم رد صورت و بدنم

    هم پوست کل بدنم روشن شده و نواحی آلت کاملا سفید و صورتی و خوشرنگه

    موی بدنم فوق العاده کم و کرکی شده طوری که اصلا نیاز نیست اپیلاسیون کنم

    تمام این هارو مدیون طب سنتی و حجامت هستم

    بازم سوالی باشه در خدمتم

    • نام شما...مهرانه:

      سلام آیا جای تیغ حجامت رو بدن میمونه یا نه?و اینکه بعد از چند جلسه نتیجه میگیریم?شما جاایی رو معرفی میکنی لطفا

    • انیسه هستم میشه بکوین بخاطرموی های زاهد چی باید کرد و بخاطرسیاهینام شما...:

      بخاطر سفید کردنش چی باید کرد و بخاطر از بین بردن موی زاهد یکان راه برم بکوید تشکر

    • فهیمه:

      میشه بگی به غیر از حجامت چکار کردی که موهات کمتر شده

  25. آرزو:

    سلام به خواهرای گلم که مشکل تیرگی آلت دارن

    بهترین راه حجامت اطراف مقعد هستش

    خون کثیف با رسوب در نواحی پوست آلت تناسلی و لبها باعث تیرگی اون میشه

    بدون نگرانی و با مداومت ماهیانه اقدام به حجامت از باسن و در هر نوبت از دو طرف باسن خون گرفته شود

    سوالی داشتین در خدمتم

    • Srنام شما...:

      آرزو جون، من یه بار حجامت باشن انجام دادم اما روی باسن نه اطراف مقعد.
      شما دقیقا کجای باسن انجام دادیم؟

      • Srنام شما...:

        آرزو جون، من یه بار حجامت باسن انجام دادم اما روی باسن نه اطراف مقعد.
        شما دقیقا کجای باسن انجام دادیم؟

    • ناشناس:

      ببخشین چندین مرتبه باید زالو درمانی انجام بشه؟

  26. محمدرضا:

    سلام،عاغا شرمنده،راهی برای سفیدی الات تناسلی ما مردا کسی چیزی سراغ نداره ماها باید چیکار کنیم تا سیاهی بره،کمکم کنید واقعا لازم دارم منونم ازتون

    • دکتر شایان,متخصص:

      عرض سلام و ادب خدمت همه عزیزان,
      شایان هستم.با توجه به مشکل دوستان بصورت جنرال مواردی خدمتتون عنوان میکنم امیدوارم موثر باش.
      تیرگی نواحی تناسلی از دو عامل ارثی و نحوه مراقبت از پوست ناشی میشه که هرکدام جداگانه تشدید میکنه تیرگی رو.
      بسته به جنسیت و نوع پوستتون موارد زیر رو به مراجع کنندگان توصیه میکنم که اثرش در دوره یک تا سه ماه کاملا مشهود:
      از شیو کردن بپرهیزید مگر در موارد خاص,
      کرم موبر استفاده کنید(این بصورت جنرال و برای نواحی اطراف الت تناسلی و زیر بغل چه اقایان و چه بانوان).
      ۱) پماد سرکه و ارد برنج رو ساخته و بعد از دوش اب سرد به مدت ۱۰ دقیقه زیر بغل یا روی ناحیه تیره بمالید.
      ۲)دو قاشق شیر و یک قاشق کشک و مقداری ارد برنج رو مخلوط کرده و به مدت ۱۵دقیقه قرار دهید.
      ۳)پودرچوب صندل را با اب لیمو مخلوط کرده و به مدت ده دقیقه روی محل قرار دهید و سپس با اب سرد بشویید.
      ۴) از کرم سفید کننده بطور روزانه استفاده نمایید.
      ۵) در استفاده از خمیر ها و پماد ها سعی کنید زمان مصرف نخوابید تا از ورود ان به داخل واژن و سرویکس جلوگیری شود.
      با ارزوی کامیابی و ایرانی همیشه سرزنده و شاداب.

  27. نیلو:

    سلام
    منم این مشکلو داشتم.از وقتی ک پماد اکسید زینک زدم بهتر شد.باورم نمیشه سفیدتر شده.خیلی بابت سیاه بودنش تو عذاب بودم.ولی الان ی هفته اس ک این پماد و میزنم خیلی بهتر از قبل شده

    • فتانه:

      نیلوفر جان روی واژن هم بزنیم مشکلی نداره داخل رحم بره

    • Samira:

      منم از پماد زینک حتی برای جای جوش صورت استفاده میکنم نتیجه گرفتم ی ماهه

  28. طیبه:

    سلام چند بار باید از آبلیمو استفاده کرد

  29. فرحناز:

    سلام.بالاخره من نفهمیدم از چی استفاده کنم برا رفع تیرگی…
    کممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممک

    • نگار:

      کنتاکی زیاد بخور

  30. elham:

    دوستان من خودمم از تیرگی ناحیه تناسلیم رنج میبردم ولی ازوقتی آبلیمو رو امتحان کردم خیلی بهتر شده یه ربع قبله اینکه برید حموم آبلیمورو روی ناحیه بمالید بذارید یه ربع بمونه بعد خموم کنید واقعاتاثیر داره تا۱ماه نتیجشو میبینید

  31. قلی:

    میخواهید چیکار سفید شه؟

  32. aysi:

    سلام میخواستم بدونم لیزر کردن سیاهیه ناحیه تناسلی رو از بین میبره یا نه؟ یا اینکه کاریش نمیشه کرد

  33. aysi:

    سلام میخواستم بدونم لیزر کردن سیاهیه ناحیه تناسلی رو از بین میبره یا نه؟

    • مهرناز:

      اگر منظورتون لیزر موهای زائده من از۲سال پیش لیزرو شروع کردم والان دیگه موهای زائدم۹۰درصدش از بین رفته ولی متاسفانه خیلی زیاد تیره شده درصورتیکه اصلا قبلش اینطوری نبود.تیرگیش وحشتناکه طوری که مدام پشیمونم.

  34. سارا:

    سلام ببخشید منم مشکل تیرگی لب های کوچل و نواحی مقعد دارم چطور میشه برطرف اش کرد؟ با موبر یا اپیلاسون مگه برطرف میشه سیاهی لب کوچک؟

  35. زهرا:

    ینفر بگه چیکار کنیم این کرمای سفید کننده رو از کجا بگیریم چنده اصن؟

  36. Arsham09191666079:

    البته برای شفاف تر و روشن شدنش رژودرم هم میشه مصرف کرد ولی بعد کرم موبر و حساس نباشید نیازی به لیزر نیست

    • یه دوست:

      بخدا این کرما همش دروغه فقط کاری ک گفتمو انجام بدید و خودارضایی رو ترک کنید.آخه هم گناه کبیرس و باعث خشم خدامیشه.اگه با حجامت نتیجه نگرفتید من اسممو عوض میکنم مال من الان مثل گل رز صورتی و قشنگ شده.بازم میگم خودارضایی نکنید ک بازم برمیگرده هاااا

      • yekta:

        حجامت رو کدوم ناحیه
        لطفا جواب بدید

  37. Arsham09191666079:

    البته برای شفاف تر و روشن شدنش رژودرم هم میشه مصرف کرد ولی بعد کرم موبر و حساس نباشید نیازی به لیزر نیست

  38. Arsham09191666079:

    سلام برای رفع تیرگی از ابزار سخت ژیلت وتیغ استفاده نشه و فقط کرم موبر روشن کننده لوازم بهداشتی دارم کرج خواستید بگید مارک اصل

  39. رانا:

    حنا وماست وبهم مخلوط کنید وبرانیم ساعت هر روز بذارید جواب میده

  40. raha:

    با سلام من دختره مجرد هستم و راستشو بخواید اسمشو دقیق نمیدونم همون لبه های کوچیکی که دارم خیلی سیاهه داخلشو ک نگا کردم صورتیه اما حدود یک سانت از نکش خیلی سیاهه.بنظرتون مشکلی دارم؟اگه طبیعیه خواهشا ی راهکار بگید ک رنگش طبیعی تر بشه

  41. ناناز:

    من یه دخترم یه روش بگین که به بکارت اسیب نزنه
    ممنون

  42. پریسا:

    راز موفقیتم اپیلاسیونه بچه ها تیغ استفاده نکنین

  43. پریسا:

    ماله من که سفیده خدا رو شکر آقامونم راضیه 🙂

    • یه دوست:

      سفید ک نداریم فاطمه خانم ناز صورتیه در اصل

  44. شه بخش:

    ههههههههههه گل گفتی یاسر جان

  45. یاسر:

    الت رو با وایتکس بشورید سفید میشه امتحان کنید بچه ها

    • آلت سیاه:

      خخخخخگخخخخخخخ

  46. yasi:

    سلام من خودم خیلی گشتم دنبال یه راه حل ولی تیرگی الت راه حلی نداره اکثرن ارثیه اما باکرم موبر روشن کننده اینا بهتر میشه من که دیگه بیخیال این موضوع شدم میخاد بخاد نمییخاد نخووووااااااد هههه

  47. sara:

    همه تون بی کارید .مردامی خواستن زن نگیرن

  48. زری:

    سلام اجی های عزیز
    ما دخترای ایرانی خدمونم بکشیم مثل ای خارجیا دنبه نمیشیم
    اون شوهرای بی خاصیتمونم وقتی هوس کنن مجبورن همینطوری که
    هست قبولش کنن چسی هم نیان
    اقا جان همینه که هست
    خو مال منم کبوده حالا به خاطر اینکه اقامون پنج دقه میخاد خوش بگذرونه خودکشی کنم

    • سارا:

      خیلی حرف جالبی زدی.اما این روزا دوس پرا مردم بشون گیر میدن این خو دیگه شوهر آدمه .هرچی بدبختیه مال خانوماس

    • سارا:

      خیلی حرف جالبی زدی.اما این روزا دوس پسرا مردم بشون گیر میدن این خو دیگه شوهر آدمه .هرچی بدبختیه مال خانوماس

    • رضا:

      باحال گفتى زرى

    • شیدا:

      میدونید چرا مثل خارجیا نمیشین؟ چون طرز تفکرتون اینه! اگه تفکری مثل اونا داشتین و به زیبایی بدنتون اهمیت میدادین مثل اونا میشدین! در ضمن عزیزم سکس یه رابطه ی دو طرفس! در طول رابطه هر دو طرف خوش میگذرونن!! حتی خانم ها خیلی بیشتر! نزدیکه ۷۰ درصد لذت میبرن! پس درست نیس بگین فقط مرد لذت میبره! حرف شما زمانی صادقه که مرد فقط به ارضا شدن خودش اهمیت بده! که خیلی این موارد کمه!

    • شیدا:

      سکس یه رابطه ی دو طرفس! تقریبا ۷۰ درصد لذت سکس مال خانم هاس! پس درست نیس بگیم آقایون خوش میگذرونن! از طرفی دخترای شرقی خیلی بهتر از خارجیا هستن ولی همین افکار غلط باعث شده زیبایی و لطافتمونو حفظ نکنیم! و بگیم برای لذت دیگران چرا باید به خودمون برسیم!

    • مهدی:

      طرز بیانت عالی بود زری عزیز
      دختران ایرانی اکثرا مشکل تیرگی واژن دارن
      نه شما دختران اروپایی هستید که یه دستگاه تناسلی سفید و خارق العاده داشته باشید نه ما پسرا اروپایی هستیم که الت ۲۰ سانت به بالا داشته باشیم
      به قول معروف باید بسوزیم و بسازیم 🙂

  49. محسن:

    باسلام وخسته نباشیدپوست آلتم نارک شده وسیاه دلرویی جهت ضخیم کردن پوست آلت میخواستم ببخشید ولی این باعث به وجود امدن مشکل شده واسم بازم ببخشید وممنون

    • مینا:

      سلام بچه ها کرم سدینا برای سفید کردن بگیرید ۲ یا ۳ ماه استفاده کنید خیلی بهتر میشه امتحان کنید واینکه سیب زمینی رنده کنید هفته وی ۲ بار بگزارید به مدت ۱۰ دقیقه خیلی اثر داره فقط باید حوصله کنید .

  50. Fateme:

    باسلام من هم مشکل تیرگی واژن واطراف مقعد دارم باعث استرس منه،خواهشا ی راه حل قطعی بگین!!!درضمن ی راه حلی باشه که به بکارت آسیب نزنه.ممنون از لطف شما

    • شیدا:

      همونطور که بالا هم گفتم پودر depi خوبه! فقط باید مراقب باشی که وارد واژن نشه! من خودم الان بعد از ۱۰ بار استفاده کردن دیدم که روشن تر شده!

  51. ati:

    من شنیدم حنا باعث سفیدی میشه.کسی میدونه ب پرده بکارت صدمه میزنه اخه هرچی رعایت کنیم شاید باز وارد واژن بشه

  52. setayesh:

    سلام
    من اپیلاسیون میکنم تقریبا یک ساله ولی هیچ فرقی نکرده هنوز التم رنگش تیره س
    و ار این موضوع واقعا عذاب میکشم
    با اینکه برای شوهرم سنگ تموم میزارم ولی بازم از رنگ تیره پوستم ناراحته هرچند به روی خودش سعی میکنه زیاد نیاره ولی من واقعا افسردگی گرفتم نمیدونم باید چکار کنم

  53. جمشید 09353539930:

    ممتاز نیوز از اطلاع رسانی سایت وزینت به هموطنانت تبریک صد تبریک میگم.آفرین.صدآفرین.هزار سیصدآفرین

  54. جمشید 09353539930:

    در اختیار نداشتن علم روز بخاطر حکم حیا ماها را به چه روزی انداخته وطنم.

  55. ساغر:

    سلام من مشکل تیرگی واژن و أطراف مقعد دارم دو هفته دیگه هم عروسیمه تورو خدا راهنماییم کنید آبروم پیش شوهرم نره چون یک ماه پیش از مقعد باهم رابطه داشتیم بهم راجع به تیرگیش تذکر داد

    • حامد:

      ببخشید ها, ولی واقعا سطح شعورش رونشون داده.
      اخه مگه دست شماس که اونجا تیره هست.
      واقعا باعث تاسفه.

  56. mahsa:

    تیرگی لبهای کوچیک بااطراف مقعد وباید چیکارکرد اونکه ربطی ب شیو نداره،ممنون میشم راهنمایی کنید

    • الهام:

      درسته نکته جالبی اشاره کردی.منم منتظر راه کار دوستانم.خبر بدی بمنم ممنون میشم

  57. مهسا:

    سلام یعنی صابون ان جی برای رفع سیاهی الت تناسلی مناسب نیست؟؟

  58. رویا:

    سلام میگن برای واژن و زیر بغل از اپیلاسیون استفاده بشه موثره ولی خیلی درد داره. تازه خجالتم داره. چیکار کنم??????

  59. یاس:

    من دختر هستم و هنوز ازدواج نکردم آیا روشهایی که هست مثل آبلیمو و کرم سفیدکننده برای رفع تیرگی آلت،پرده بکارت را از بین نمی برد؟

  60. مریم:

    مال منم سیاه هست و از اینکه شوهرم نگاش کنه خجالت میکشم نمیدونم چکار کنم .
    تازه انقد موهای واژنم ضخیمه فکر نمیکنم موبر چاره کنه.

    • م .سلیمانی:

      خانوم ها و آقایون عزیز برای بر طرف کردن سیاهی اطراف آلت تناسلی و زیر بغل اولا از ژیلت استفاده نکنید و برای از بین بردن موهای زائد از پودر مو بر یا همان سفید آب روی استفاده نمائید که نوع بدون بوی آن هم در دارو خانه ها موجود است .

  61. poone:

    mishe ye rahe hale ghatee va monaseb baraye darmane siahie nahie tanasoli erae bediiiin

  62. kh:

    سلام بچه ها اگه باموم بردارین یا کرم موبر بعد ازمدتی کاملانرم وسفید میشه

  63. hg:

    همینجوری بگذره ما زنها باید بریم همه جامون رو عمل کنیم . حالا خانمهای محترم که نوشتید تیرگی دارید مال شوهرتون هم تیرگی داره یا نه ؟ زنان ایرانی خیلی دارن مرداشون رو پررو می کنند

    • paa:

      موافقم شدید

      • ghasedak:

        اگه مرد برای زن ، و زن برای شوهرش به خودش برسه بده آیا؟
        واقعا عجیب بود واسه من این طرز تفکر!!!
        خدارو شکر مسلمونیم. لطفا کمی مهربون تر:)

        • هاني:

          rast mige dige .doroste zano mard bayad bekhodeshon beresan .vali bazi marda iraday khodeshun nemibinan.bara khanumashn irad mitarashan ke hich kharjiyam nemikonan

    • شیدا:

      عزیزم این اهمیت دادن به همسره! از طرفی این خصلت خانم هاست که دوست دارن زیبا و تمیز به نظر برسن! به نظر من که اصلا نمیشه اسمشو پررو کردنه آقایون گذاشت! البته من هنوز ازدواج نکردم و ۱۹ سالمه اما مطمءن هستم که تمیز بودن و زیبا بودن میتونه یه رابطه ی با کیفیت و پر لذت رو فراهم کنه! و این فقط مختص خانم ها نیست،آقایون هم باید به این مساءل اهمیت بدن!

    • نیلا:

      با نظر شما کاملا موافقم…از ماست که بر ماست…..

  64. عسل:

    خوب بود _ ولی به نظر من ژیلت عاملی برای تیرگی پوست نیست

    • شیدا:

      چرا ژیلت باعث سیاهی میشه!چون من اوایل که استفاده میکردم خیلی سیاهو کدر میشد! من خودم از پودر depi استفاده میکنم که تو همه ی عطاری ها و داروخونه ها موجوده! نمیگم به طور کامل سیاهی رو از بین میبره اما خیلی تاثیر داره! امتحان کنید متوجه میشید

  65. سایه:

    سلام با تشکر از سایت مفیدتون خواهش میکنم به من هم در مورد رفع کامل تیرگی آلت و زیر بغل کمک کنید خیلی ممنون میشم و نیاز شدید دارم چون همسرم حساس شده

    • دوقاشق غذاخوری شیر باکمی زعفران رو مخلوط کنید بذارید یه روز تویخچال بمونه بعدش سه شب قبل ازخواب به نواحی تیره بزنید وصبح بشورید بجای شیر خامه هم میشه استفاده کرد:

      مرسی ازسایت خوبتون

  66. اوا:

    منم مشکل تیرگی الت دارم.این باعث شده اعتماد به نفسمو از دست بدم.ایا لیزر میتونه درمان کنه؟

    • love:

      Komakam konid

      • m:

        baw chera darin khodetuno mikoshin ye sib zaminio pust konin bezarinesh ru pustetun 10 min sab konin sefiod mishe vaaaaaaaaaaaaaa

  67. الینا:

    سلام
    منم مشکل تیرگی الت دارم وشوهرم همیشه اینوبهم میگه دیگه نمیدونم چیکاربایدبکنم کاش یه راه قطعی براش پیدامیشد

    • لیلا:

      سلام منم مشکل سیاهی دارم پوستم سفید ولی التم تیره. صابون ان جی وروشن کننده هم فایده نداشته زرد چوبه وابلیمو هم همینطور دیگه ماندم چه کار کنم بودجه لیزر ندارم شما بگید چکار کنم

      • ندا:

        از موبر و خصوصا اپیلاسیون با موم استفاده کنید به مرور هم پوستتون روشنتر میشه هم موهای اون ناحیه و زیر بغل خیلی کم و نرم میشه اینه موی صورت میشه باور کنید من ۷- ۸ ساله دارم استفاده میکنم. تازه فقط اولشاش دردش زیاده که سر میشه و به مرور زمان دردش هم کمتر میشه و هم راحتتر موهای زاگد برداشته میشه

      • mahsaنام شما...:

        از کرم رفع تیرگی بدن والنسی استفاده کنید حتما جواب میگیرید

    • رضا:

      إلینا خانم این تیرگى بخاطر جاک ایچ (اسب دوتده)که یک نو عفونت قارچى هست بوجود امده و احساس خارش هم میکنید در اون ناحیه ، من تو استرالیا پیش ٢٠ تا دکتر رفتم و هیچ راحى براى درمانش نیست و فقط یه راه هست که بوسیله کرم هیدروکرونون که یک نوع سفید کننده پوست هست حتى مایکل جکسون خودش رو با اون سفید کرد رو میتونید استفاده کنید ولى مراقب باشید که به داخل نفوض نکنه که سوزش اوره

      • مهدی:

        دوست عزیز مایکل جکسون بخاطر بیماری پوستی رنگدانه های پوستش تغییر رنگ دادن
        خواهشا اطلاعات غلط ندید به مردم!

  68. فری:

    سلام،تشکز میکنم از وبلاگتون،شنیده بودم که آبلیموی تازه+همون مقدار آب رو اگه ب آلت بزنیم،واسه ۵دقیقه،جهت رفع تیرگی موثره،آیا درسته؟چه تاثر یدی داره؟

  69. farzane:

    ببخشیدتویه سایت خوندم پوست پرتقال روخشک کنیم باکمی شیر بصورت خمیر دربیاریم برای رفع تیرگی آلت تناسلی موثر میخواستم بدونم درسته واینکه ضرری نداره لطفا جواب بدین.

    • فاطمه:

      سلام
      منم مشکل تیرگی الت دارم راهنمایم کنین ممنون میشم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.