قیمت جهانی نفت ۳ رقمی شد

جام جم آنلاین: در حالی که تنها چهار روز از اجرای تحریم نفتی اروپا علیه ایران می‌گذرد، قیمت جهانی نفت که تحت تاثیر بحران یورو به کمتر از ۹۰ دلار رسیده بود، دوباره سه رقمی شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در روز سه‌شنبه با ۲٫۵ دلار افزایش نسبت به روز ماقبل به ۱۰۰٫۱۷ دلار رسید.

برای نخستین بار طی یک‌ماه گذشته است که قیمت جهانی نفت از مرز صد دلار عبور می‌کند. این رقم در ادامه معاملات اندکی کاهش یافت و به ۹۹٫۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در روز سه‌شنبه ۲٫۲۷ دلار افزایش یافت و به ۸۶٫۲ دلار رسید. قیمت نفت از زمان اجرای تحریم‌ها علیه ایران طی چهار روز گذشته بیش از ۱۰ دلار افزایش داشته است.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، انتشار خبر تهیه پیش‌نویس طرحی از سوی برخی نمایندگان مجلس ایران برای بستن تنگه هرمز و ادامه اعتصاب کارگران نفتی نروژ، علت افزایش قیمت نفت در این روز عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در حالی دیروز قیمت نفت افزایش یافت که با توجه به کاهش تولیدات صنعتی آمریکا و چین انتظار می‌رفت بازار نفت روندی نزولی را تجربه کند.

ایران بارها اعلام کرده است که تحریم نفتی غرب علیه ایران بیشتر از آن که به زیان ایران باشد، منافع کشورهای مصرف‌کننده و تحریم‌کنندگان را به خطر خواهد انداخت.

بسیاری از مشتریان بزرگ نفت ایران از زمان اعلام برنامه اروپایی‌ها برای تحریم نفت کشورمان، راهکارهای جدیدی را برای خرید نفت از ایران طراحی و اجرا کرده‌اند.

بن براون، تحلیلگر موسسه آپشن اکسپرس با اشاره به جایگاه مهم ایران در بازار نفت گفت: ایران همواره عاملی تاثیرگذار در بازار نفت است و از ظرفیت تاثیرگذاری قابل‌توجه بر قیمت نفت برخوردار است. تصمیم اعضای اتحادیه اروپا برای کمک به اقتصادهای بحران‌زده اسپانیا و ایتالیا نیز عامل دیگری در افزایش قیمت نفت طی روزهای اخیر بوده است.

رویترز نوشت: ایران همچنین از روز گذشته رزمایش موشکی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته است که هدف آن کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات آمریکا در خلیج‌فارس است. بیش از یک سوم صادرات دریایی نفت جهان که معادل یک‌پنجم کل مصرف جهانی است و بخش قابل‌توجهی از ال‌ان‌جی مصرفی جهان از‌تنگه ‌هرمز عبور می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.